Projektowanie ulotek reklamowych – trendy na 2023

/blog/image/notesy-na-zamowienie-wlasciwa-prezentacja-firmy-na-papierze.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
31 marca 2023 Autor: Ewelina Górska
projektowanie-ulotek-reklamowych-trendy-na-2023.jpg

Mimo zmieniających się trendów, ulotki cały czas cieszą się popularnością jako nośnik informacji i forma reklamy. Dobrze zaprojektowana ulotka reklamowa powinna zwracać uwagę potencjalnych klientów i przekazywać im najważniejsze informacje na temat produktów lub usług. Jak każda forma marketingu, również projektowanie ulotek reklamowych rządzi się swoimi prawami. Jakie trendy będą obowiązywać w roku 2023? Podpowiadamy!

Geometryczne kształty – prostota i łatwość odbioru

Głównym zadaniem ulotki ma być dostarczenie odbiorcy informacji na temat usług, produktu, wydarzenia itd. Większość osób nie poświęca ulotkom zbyt dużej uwagi, dlatego też ta forma reklamy powinna być możliwie czytelna i wyrazista, tak aby już na pierwszy rzut oka wzbudzała zainteresowanie i dostarczała wartościowych informacji, które sprawią, że odbiorca będzie chciał dowiedzieć się więcej. Projektowanie ulotek reklamowych to proces, w którym należy uwzględnić specyfikę tej formy reklamy i nadać jej odpowiednią oprawę graficzną. Jednym z trendów na rok 2023 są geometryczne kształty – koła, kwadraty, trójkąty i inne figury to elementy szczególnie chętnie wykorzystywane przez przedstawicieli branży artystycznej. Dużą zaletą wykorzystywania geometrycznych wzorów, jest uzyskanie prostego, transparentnego designu. Minimalizm takich projektów sprawia, że wszystkie najważniejsze informacje dotyczące np. danych kontaktowych lub szczegółów oferty są dobrze wyeksponowane.

Kolorowy minimalizm – oryginalna i finezyjna ulotka reklamowa

Szukasz pomysłu na stylistykę ulotek? Projektowanie ulotek reklamowych powinno uwzględniać to, jaki wizerunek ma Twoja marka. Niewątpliwie spójność z identyfikacją wizualną tworzoną latami jest kwestią absolutnie kluczową i zwykle powinna być  stawiana na pierwszym miejscu. Jeśli jednak dopiero wchodzisz na rynek i budujesz własną markę, masz większą dowolność w tym zakresie. Postawienie na kolorowy minimalizm z pewnością pozwoli Ci na wpasowanie się w najgorętsze trendy. Jak to zrobić? Stwórz proste logo lub grafikę, a następnie ożyw je za pomocą kolorów. Możesz postawić na spójne albo kontrastujące barwy – to zależy wyłącznie od twoich upodobań estetycznych oraz tego, w jaki sposób chcesz się kojarzyć swoim Klientom. Skonsultuj tę kwestię ze swoimi specjalistami z zakresu marketingu, stwórz projekt i dostarcz go nam, abyśmy mogli wykonać wydruk najwyższej jakości. W ten sposób sprawisz, że Twoja ulotka reklamowa będzie skutecznie promować markę.

Nie tylko minimalizm, czyli przepych też jest w modzie

Często jest tak, że wśród najgorętszych trendów można znaleźć przeciwieństwa. Nie inaczej jest w kwestii trendów dotyczących projektowania ulotek. Minimalizm i prostota mają szerokie grono zwolenników, uważających, że dzięki tej strategii ich projekty są czytelne i łatwe w odbiorze, a to ich zdaniem najważniejsze. Istnieją jednak marki, które chcą się wyróżniać – czasami za wszelką cenę. W przypadku niektórych firm, szczególnie tych działających w branży rozrywkowej, niekoniecznie mniej znaczy więcej. Projektowanie ulotek reklamowych dla klientów, którzy lubią przepych, pozwala puścić wodze fantazji. Maksymalizm – oto przeciwwaga dla minimalizmu. Kolorowe, wyraziste grafiki, kolaże, intensywne kolory, brokat, zdjęcia, elementy surrealizmu — to wszystko można znaleźć w projektach stawiających na maksymalizm. Tego typu ulotki mogą dobrze sprawdzić się w przypadku marek, które stawiają na indywidualizm i chcą pokazać, że w życiu należy iść pod prąd i nie ulegać konwencjom. Podobnie jak w poprzednich latach, również w 2023 rozwiązania tego typu są i będą doceniane.

Projektowanie ulotek reklamowych inspirowanych naturą

Kolejnym mocnym trendem, który będzie widoczny w 2023 roku, są projekty inspirowane naturą. Ulotki firm, które zajmują się ekologią, roślinami, zrównoważonym rozwojem itd., mogą mieć szatę graficzną, nawiązującą do szeroko rozumianej natury. Zresztą również w przypadku wszelkich innych firm motywy naturalistyczne to dobry pomysł. Inspiracje naturą nie dotyczą tylko kształtów, ale też kolorów. Zieleń, szarość, piaskowa żółć, niebieski – to tylko niektóre barwy, które będą dobrze wyglądać w tego typu projektach. Jeśli zaś chodzi o wzory, graficy chętnie wykorzystują miękkie linie, przypominające ruch zwierząt, fal i roślin, poruszających się na wietrze. Często wykorzystywanymi motywami są również liście, kwiaty, wzory, ślady łap, czy też zarysy krajobrazów.

Trendy na rok 2023 – zainspiruj się!

Jak widzisz, pula trendów, z których możesz wybierać, tworząc projekty ulotek, jest szeroka. Jeśli nie masz pomysłu na konkretną stylistykę, skontaktuj się z naszymi grafikami. Na podstawie rozmowy o Twojej marce, Twoich potrzebach i oczekiwaniach, nasi specjaliści będą w stanie stworzyć projekt ulotki, dopasowanej do działalności i wizerunku Twojej firmy. Pamiętaj, że tworząc dowolną formę reklamy, dobrze jest utrzymywać ją w stylistyce kojarzącej się z marką – dzięki temu całość będzie spójna. Nasi specjaliści pomogą Ci nie tylko w stworzeniu projektu graficznego, ale też przy wyborze najważniejszych informacji, które warto umieścić na ulotkach, aby zdobyć zainteresowanie odbiorców.

Wróć do listy artykułów