FAQ

Faq

Pytania i odpowiedzi

Nasze produkty

Czy ceny podane w tabelach są cenami ostatecznymi i zawierają koszty przesyłki?

W tabelce podajemy ostateczne i końcowe ceny (w nawiasach, szarą czcionkę, podajemy ceny brutto, które zawierają 23% podatku VAT), które zawierają koszty przesyłki kurierskiej na terytorium Polski. W cenie zawarte jest również automatyczne sprawdzenie projektu, czy został poprawnie przygotowany. Nie ukrywamy żadnych dodatkowych kosztów.

Czy przed drukiem materiałów reklamowych są wykonywane odbitki próbne (Proofy)?

Nie jest to usługa standardowa, ale każdy klient ma możliwość osobnego zamówienia wydruku proof cyfrowy, przy użyciu odpowiedniego profilu ICC. Profil ten zawiera informacje o barwach, jakie dana technika druku jest w stanie zreprodukować.

Czy istnieje możliwość zamawiania produktów spoza oferty standardowej dostępnej na stronie?

Tak istnieje możliwość zamawiania produktów niestandardowych. Aby wysłać do nas zapytanie z opisem produktów, który chciałbyś zamówić należy kliknąć na stronie głównej w ikonę „Nie znalazłeś produktu?” (ostatnia ikona).

Czy istnieje możliwość wybrania również innych metod uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?

Wszystkie możliwe metody uszlachetniania wydruku są do wyboru przy poszczególnych produktach. Aby zamówić produkt z innym rodzajem uszlachetniania lub zamówić produkt z wybiórczym pokryciem lakierem UV, należy kliknąć ikonę „Nie znalazłeś produktu?” i na tej stronie opisać jakim uszlachetnianiem druku jesteś zainteresowany.

Realizacja zamówień

Czy po wgraniu plików graficznych oraz dokonaniu płatności mogę dokonać zmian w moim zamówieniu?

Niestety, w takim przypadku nie ma możliwości wprowadzania zmian w zamówieniu (dotyczy to wszystkich parametrów zamówienia, formy płatności itp.)

Czy jest szansa abyście moje zamówienie wysłali wcześniej?

Niestety termin realizacji zamówienia zależy od Twojego pierwotnego wyboru trybu realizacji. Nie ma możliwości przyspieszenia realizacji zamówienia. W większości produktów jest możliwość ekspresowej realizacji zamówienia (wysyłka nawet tego samego dnia roboczego).

Ile mam czasu na dokonanie przelewu za moje zamówienie?

Maksymalny czas na dokonanie przelewu to 40 dni od dnia złożenia zamówienia. Jeśli w ciągu 40 dni nie otrzymamy płatności to zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

Czy mogę anulować swoje zamówienie?

Tak, ale tylko w przypadku kiedy jeszcze nie została dokonana płatność za dane zamówienie. Takie zamówienie możesz po prostu usunąć klikając przycisk „usuń”. W przypadku gdy plik graficzny został już zaakceptowany oraz dokonałeś płatności lub wybrałeś opcję przesyłki za pobraniem, zamówienie nie może zostać anulowane.

Gdzie mogę sprawdzić status mojego zlecenia?

Aby sprawdzić status swojego zamówienia należy zalogować się, a następnie kliknąć „Moje konto” i wybrać „Zamówienia”. Po rozwinięciu szczegółów będziesz mógł dokonać płatności lub wgrać pliki do zamówienia jeśli dotychczas tego nie uczyniłeś.

Jakie są kolejne kroki składania zamówienia?

1. W naszym systemie zamówienia mogą składać jedynie zarejestrowani użytkownicy, dlatego pierwszym krokiem musi być rejestracja na stronie: www.openprint.pl/logowanie.
2. Na stronie głównej kliknij w ikonkę, prezentującą produkt, który chcesz zamówić lub znajdź go w katalogu produktów, następnie wybierz wszystkie dostępne parametry w „Parametry do wyboru:”, wybierz nakład i tryb realizacji, a na koniec kliknij: „ZŁÓŻ ZAMOWIENIE”
3. Na stronie z Twoim zamówieniem rozwiń panel wybranego zamówienia. Po rozwinięciu wszystkich opcji za pomocą przycisku "Skompletuj" będziesz miał możliwość sprawdzenia swojego zamówienia, wgrania plików graficznych, wyboru miejsca przesyłki oraz opłacenia swojego zamówienia. Do realizacji zamówienia przystąpimy wówczas, gdy pliki graficzne zostaną wgrane i zaakceptowane, a zamówienie opłacone. Jeśli wybrałeś sposób zapłaty „za pobraniem”, przystąpimy do realizacji zamówienia od razu po akceptacji plików graficznych.

Czy obsługujemy Klientów spoza Polski?

Tak, obsługujemy Klientów zagranicznych, jednak ceny zawarte w OpenPrint.pl zawierają koszty wysyłki tylko na terytorium Polski. W przypadku zainteresowania dostarczeniem przesyłki za granicę, prosimy napisać wiadomość na nasz adres: kontakt@openprint.pl

Składanie reklamacji

W jaki sposób można złożyć reklamację?

Aby złożyć reklamację należy zalogować się na stronie OpenPrint.pl następnie przejść do zamówień już zrealizowanych, wybrać zamówienie, którego reklamacja ma dotyczyć, rozwinąć szczegóły zamówienia i kliknąć w link „reklamacja” (na dole kolumny „PARAMETRY ZAMÓWIENIA”). W tym formularzu podaj powód reklamacji oraz opisz ją jak najdokładniej. Reklamacje możesz złożyć jedynie w stosunku do zamówienia, które zostało zrealizowane i uzyskało status „wysłane”.

W jakim terminie po otrzymaniu zamówienia mogę złożyć reklamację? Jak długo będę musiał czekać na jej rozpatrzenie?

Reklamacje można składać maksymalnie po upływie 14 dni od daty otrzymania zamówienia. Na większość reklamacji odpowiadamy w ciągu 4 dni roboczych, w najtrudniejszych przypadkach czas ten może zostać wydłużony, ale klient zostanie o tym poinformowany.

Dokonywanie płatności

Którą płatność mam wybrać, aby moje zlecenie zostało jak najszybciej zrealizowane?

Najszybszą formą dokonywania płatności za zamówiony towar lub usługi jest szybki przelew PayU (szybkie przelewy, gdzie wybieramy swój bank i nie musimy wypełniać pól w przelewie), ponieważ pieniądze w tym przypadku trafiają do nas po kilku sekundach.

Do jakiej kwoty jest możliwa wysyłka za pobraniem?

Za pobraniem wysyłamy zamówienia, które nie przekraczają kwoty 1845zł brutto (odpowiednio 1500zł netto). W przypadku wybrania opcji „za pobraniem” zostanie doliczona kwota 15zł brutto do całego zamówienia.

W jaki sposób mogę otrzymać fakturę VAT?

Faktury VAT nie wysyłamy wraz zamówionym towarem, lecz wyłącznie drogą elektroniczną. Od razu po złożeniu zamówienia w „Moje konto” / „Zamówienia” możesz pobrać fakturę proforma. W dniu kiedy wyślemy do Ciebie zamówiony produkt, wyślemy również na Twój adres e-mail fakturę VAT, którą będziesz mógł również pobrać z naszej strony w „Moje konto” / „Zamówienia”.

Formy dostawy

Czy za wysyłkę trzeba dodatkowo płacić?

Za wysyłkę na terenie Polski nie, wszystkie koszty związane z przesyłką kurierską bierzemy na siebie. Ewentualne dopłaty są związane wyłącznie z usługami dodatkowymi, czyli dostawa na określoną godzinę, dostawa na sobotę, przesyłka z płatnością za pobraniem, czy wysyłka na wiele adresów. Więcej szczegółów dotyczących wysyłki znajduje się na podstronie "Formy i płatności dostaw".

Czy wysyłacie zamówienia poza granicę Polski?

Tak, ale takie zamówienie jest wyceniane na podstawie adresu dostawy i należy je złożyć wysyłając do nas e-maila na adres: kontakt@openprint.pl

Czy jedno zamówienie mogę wysłać pod kilka różnych adresów?

Tak, istnieje możliwość wysłania jednego zamówienia pod wiele różnych adresów. W przypadku druku offsetowego zamówienie można podzielić po minimum 50 sztuk, natomiast dla druku solwentowego można podzielić już od 1 sztuki. Ustawienie wielu adresów jest możliwe wyłącznie przed dokonaniem płatności za zamówienie! W przypadku gdy zamówiłeś kilka wzorów jednego produktu, wysyłka na wiele adresów nie jest możliwa. Przesyłki za pobraniem również wysyłane są tylko na jeden adres. Wysyłka pod wiele różnych adresów wiąże się z dodatkowymi kosztami związanymi z pakowaniem oraz dodatkowymi kosztami wysyłki. System automatycznie dodaje dodatkowe koszty do łącznej wartości zamówienia.

Za pośrednictwem jakiej firmy kurierskiej wysyłam zamówienia?

Większość zamówień jest wysyłana za pośrednictwem firmy DPD oraz GLS. Więcej informacji znajduje się na podstronie "Formy i płatności dostaw".

W jaki sposób pakujecie i zabezpieczacie wysyłane zamówienia?

Przesyłkę pakujemy w wytrzymałe kartonowe opakowania. Możesz być pewien, że Twoje zamówienie dotrze do Ciebie w bezpieczny sposób. W przesyłce którą otrzymasz Ty lub Twój klient, zawsze znajdować się będzie tylko zamówiony produkt - nigdy nie znajdzie się w niej faktura bądź nasze materiały reklamowe.

Czy istnieje możliwość wysłania przesyłki bezpośrednio do mojego klienta (wysyłka no-name)?

Tak, w celu zaoszczędzenia czasu i pieniędzy dajemy możliwość naszym klientom wskazania adresu jako nadawcę przesyłki (wskaż w polu „adresy” na stronie „zamówienia” nadawcę przesyłki). Dzięki tej opcji klient nigdzie nie zobaczy, że zamówienie było realizowane w OpenPrint.pl. Opcja ta nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.

Obsługa konta

Czy aby złożyć zamówienie, muszę posiadać konto w OpenPrint.pl?

Tak, ale proces zakładania konta ograniczyliśmy do niezbędnego minimum.

Nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem rejestracji?

Możliwe, że e-mail wysłany przez nasz system został zablokowany przez system antyspamowy zainstalowany na komputerze lub serwerze. Jeśli e-maila z potwierdzeniem założenia konta nie otrzymasz w ciągu 12 godzin, to prosimy o napisanie e-maila pod adres: kontakt@openprint.pl

Gdzie mogę zmienić hasło dostępu do serwisu OpenPrint.pl?

Hasło w dowolnym momencie możesz zmienić na podstronie: „Moje konto”.

Czy konto jest od razu aktywowane?

Tak, aktywacja następuje od razu po założeniu konta. Na Twój adres e-mail otrzymasz link z potwierdzeniem rejestracji. W przypadku problemów, zachęcamy do kontaktu za pośrednictwem naszej infolinii: 605 20 20 22.

Czy pracownicy OpenPrint.pl mogę podejrzeć moje hasło dostępu do systemu?

Wszystkie hasła od samego początku są kodowane i nie ma możliwości ich podejrzenia.

Czy moje dane osobowe są odpowiednio zabezpieczone?

Tak, wszystkie dane zebrane od naszych klientów są przechowywane zgodnie z narzuconym nam prawem ochrony danych osobowych, zgodnym z wytycznymi Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO). Danych personalnych nie udostępniamy żadnym podmiotom trzecim. Zachęcamy do przejrzenia naszej „Polityki prywatności” (link na dole każdej podstrony).

W jaki sposób mogę się skontaktować z pracownikami drukarni OpenPrint.pl?

Umożliwiamy kontakt poprzez: e-mail (kontakt@openprint.pl), infolinię (605 20 20 22) lub kontakt osobisty w siedzibie naszej firmy (OpenPrint.pl - Reflect, ul. Naramowicka 266C, Poznań).

Opis technologii

Co oznaczają symbole 4/0 lub 4/4?

Produkty, które są zadrukowywane w pełnym kolorze z jednej strony oznaczamy symbolem 4/0 (czyli z jednej strony 4 składowe CMYK, a druga strona pusta). Natomiast produkty, które są zadrukowane w pełnym kolorze dwustronnie oznaczamy symbolem 4/4 (z jednej i drugiej strony 4 składowe CMYK).

Jakie technologie druku stosujemy w OpenPrint.pl

W OpenPrint.pl stosujemy podstawowe technologie druku: offsetowy i cyfrowy oraz solwentowy i uv. Druk offsetowy opieramy na maszynach firmy Heidelberg (m.in. posiadamy maszynę Heidelberg XL 162-4+LX2). Druk cyfrowy opieramy o najwyższej klasy jakościowej plotery Mutoh, Durst i Roland, dzięki którym możemy wydrukować bez łączenia bannery o szerokości maksymalnej 320 cm.

Co to jest lakier dyspersyjny, offsetowy i UV?

Głównym celem zastosowania lakieru jest uszlachetnienie oraz zabezpieczenie druku. Lakieru dyspersyjnego używamy w dwóch wersjach: mat lub połysk (odpowiedni efekt końcowego produktu). Lakier offsetowy służy głównie do zabezpieczenia druku (przypomina bezbarwną farbę). Natomiast lakier UV możemy położyć wybiórczo w miejscach, które wskaże klient. Nadaje to produktowi elegancki wygląd.

Co to jest gramatura papieru?

Gramatura papieru to liczba gramów masy papieru, która przypada na 1 metr kwadratowy. Im wyższa gramatura tym papier jest sztywniejszy i grubszy. W przypadku druku ulotek, plakatów zalecamy gramaturę w przedziale 90-150g/m ², natomiast do druku zaproszeń, wizytówek, teczek itp. zalecamy gramaturę w przedziale 300-350g/m ².

Jakie są rodzaje papieru?

W OpenPrint.pl drukujemy m.in. na papierze offsetowym (niepowlekanym), który najlepiej nadaje się do druku papierów firmowych, kalendaria itp. Natomiast plakaty, ulotki, katalogi itp. drukujemy na papierze kredowym , który jest powlekany (efekt połysku lub matu).

Jaki lakier stosowany jest podczas produkcji produktów standardowych?

Z uwagi na park maszynowy drukarni, w którym znajdują się maszyny zarówno z lakierem dyspersyjnym jak i offsetowym w produkcji stosowane mogą być dwa rodzaje lakieru jako zabezpieczenia druku, które są zgodne z technologią poligraficzną. Gdyby konieczne było zabezpieczenie produktu lakierem dyspersyjnym, prosimy o kontakt z naszym konsultantem przed złożeniem zamówienia

Praca z plikami graficznymi

Dlaczego nie drukujemy z plików przygotowanych w RGB?

Niestety nie ma możliwości drukowania z plików zapisanych do kolorystyki RGB (RGB jest kolorystyką m.in. do wyświetlania obrazu na monitorze). W przypadku druku offsetowego zawsze drukuje się mieszając 4 podstawowe barwy CMYK. Dlatego pliki zawsze należy przygotować w kolorystyce CMYK.

Jak poprawnie przygotować pliki do druku?

Na podstronie kalkulacji zamówienia, po wyborze konkretnego zamówienia, po prawej stronie znajduje się link „jak przygotować plik?” do pełnej instrukcji opisującej jak poprawnie przygotować plik do druku. Zalecamy aby wszystkie strony projektu znajdowały się w jednym pliku (z wyjątkiem kilku produktów, gdzie w instrukcji jesteśmy proszeni o przygotowanie osobnych plików np. katalog w oprawie klejonej). W przypadku gdy zawarte wskazówki w instrukcji oraz w dziale FAQ będą niewystarczające zachęcamy do kontaktu: kontakt@openprint.pl

W jakiej rozdzielczości przygotować pliki do druku?

Aby osiągnąć zadowalający efekt druku pliki powinny mieć minimum 200 dpi dla druku offsetowego oraz 100 dpi dla druku cyfrowego. Zalecana rozdzielczość to 300 dpi (piks/cal). W przypadku grafiki wielkoformatowej (np. druk billboardów) dopuszczalne są niższe rozdzielczości.

Dlaczego inna kolorystyka jest na monitorze, a inna na wydrukowanym materiale?

Niestety, ze względów technologicznych obecne maszyny używając palety kolorystycznej CMYK nie są w stanie oddać identycznych barw jak te widziane na monitorach, wiążę się to m.in. z faktem różnicy pomiędzy paletą RGB a CMYK.

Czy moje zamówienie może zostać wydrukowane w innej kolorystyce niż CMYK, np. w kolorach specjalnych Pantone?

Tak, oczywiście jest możliwość druku w innej kolorystyce niż CMYK, wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Aby poznać dokładną cenę druku w innej kolorystyce należy na stronie głównej kliknąć na samym dole: „Nie znalazłeś produktu?”

Jak poprawnie przygotować plik do druku dla katalogu w oprawie klejonej?

Należy przygotować plik z okładką w formie dwustronicowej rozkładówki: na pierwszej stronie powinna być okładka IV, grzbiet, okładka I, natomiast na drugiej stronie powinna być okładka II, grzbiet – niezadrukowany oraz okładka III. Strony wewnętrzne prosimy o przesłanie w pliku wielostronicowym, gdzie ilość stron pliku musi być równa ilości stron wnętrza. Dokładna instrukcja przygotowania plików do druku oraz zwymiarowane makiety znajdują się po prawej stronie na podstronie kalkulacji (link”jak przygotować plik?”).

W jakich formatach zapisać plik do druku?

Pliki do druku powinny zostać zapisane m.in. do formatów: PDF, JPG, TIFF w palecie kolorystycznej CMYK.

W jaki sposób mogę wysłać pliki do druku?

Aby wysłać pliki do swojego zamówienia należy przejść na podstronę „Zamówienia” a następnie rozwinąć zamówienie do którego chcemy wgrać pliki i kliknąć „DODAJ GRAFIKĘ”. Do wyboru mamy dwie metody przesyłania plików: Toolbox, czyli najszybszy sposób wgrania plików za pomocą przeglądarki internetowej; wysłanie do nas plików e-mailem na adres: druk@openprint.pl (załącznik nie może być większy niż 15MB). W przypadku plików o bardzo dużej wielkości zalecamy wysłanie ich na płycie CD lub DVD tradycyjną pocztą na adres naszej drukarni.

Czy mogę liczyć na pomoc w przesłaniu pliku do mojego zamówienia?

Oczywiście w każdym przypadku możesz liczyć na naszą pomoc. Dzwoniąc na naszą infolinię: 605 20 20 22 otrzymasz natychmiastowo cenne wskazówki i porady, które z pewnością pomogą w przesłaniu plików do druku. Możesz skorzystać również z usługi LiveCall lub Czatu na stronie drukarni.

W jaki sposób są sprawdzane nadesłane pliki?

Wszystkie nadesłane pliki są sprawdzane zautomatyzowaną aplikacją Toolbox, która umożliwa wykrycie przeszło 100 potencjalnych błędów w plikach (m.in. braki czcionki, nieodpowiednia kolorystyka lub rozdzielczość). Istnieje również możliwość odpłatnego sprawdzenia poprawności nadesłanych plików przez naszego konsultanta. Aby skorzystać z tej opcji należy przy składaniu zamówienia wybrać: „sprawdzanie przez konsultanta”.

Czy zawsze muszę zaakceptować przesłany plik graficzny?

Może zdarzyć się tak, że po wgraniu pliku zostanie on automatycznie dodany i zaakceptowany przez nasz system, wówczas dokonanie płatności za dane zamówienie będzie oznaczało Twoją zgodę na druk. Takie sytuacje będą miały miejsce wówczas, kiedy dodasz więcej niż jeden plik, lub dodasz plik w rozszerzeniu cdr. Zachęcamy, abyś jednak nie powodował takich sytuacji, ponieważ automat czasami dokonuje zmian, których wolałbyś uniknąć. Wystarczy, że do swojego zamówienia będziesz zawsze dodawał jeden plik graficzny w rozszerzeniu PDF (łącz w obrębie jednego dokumentu wiele stron projektu). Po dodaniu pliku do zamówienia otrzymasz link do akceptacji grafiki. Będziesz mógł dokładnie obejrzeć przesłany projekt i zapobiec ewentualnym usterkom i błędom. W razie wątpliwości w pracy z plikami – jesteśmy do Twojej dyspozycji pod nr. Infolinii 605 20 20 22.