Duży format reklamy - większa skuteczność?

/blog/image/glowne_blog_wielki_format.png 750 1200 OpenPrint.pl
19 czerwca 2023 Autor: Magdalena Światły
duzy-format-reklamy-wieksza-skutecznoc.png

Świat jest pełny kolorów i komunikatów. W każdej minucie otrzymujesz nowe, często szybkie i krótkie informacje, które mają za zadanie przekonać Cię swoją treścią do dokonania nowego zakupu lub wzięcia udziału w niepowtarzalnym wydarzeniu – ale od czego zależy, czy reklama będzie w stanie Cię do tego nakłonić?

Reklama zewnętrzna, zwłaszcza ta w wielkim formacie, odgrywa szczególną rolę, musi bowiem przyciągnąć naszą uwagę w zaledwie pierwszej sekundzie. Liczymy na to, że wzbudzi nasze zainteresowanie od razu i skłoni nas do zapoznania się z dalszą treścią, w drodze do pracy, w sklepie czy na imprezie plenerowej – w każdym ogólnodostępnym miejscu, o którym teraz pomyślałeś.

Online, czy offline?

Nie można jednak zapominać, że obecnie znacząca część naszego życia toczy się w świecie online. Mimo że komunikacja online zdominowała społeczeństwo przez wiele lat, reklama drukowana wciąż pozostaje ważnym elementem rzeczywistości. Pomimo ogromnego rozwoju technologicznego i popularności reklam internetowych, ta w formie drukowanej ma swoje miejsce i wartość. Jednym z powodów, dla których ta forma wciąż jest istotna, jest fakt, że dotyka nas w sposób fizyczny. Reklamy drukowane są materialne, możemy ich dotknąć, zobaczyć je i poczuć. Mają one konkretne miejsce w naszym otoczeniu, co sprawia, że są trwalsze w porównaniu do reklam online, które mogą łatwo przemknąć niezauważone. Reklama drukowana ma unikalną zdolność do kierowania uwagi na konkretne miejsca i grupy odbiorców. Możesz umieścić ją strategicznie w lokalizacjach, które są związane z danym produktem lub usługą. Mogą być dostosowane do lokalnych społeczności, co pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie i osiąganie konkretnych grup odbiorców.

Duży format

Odpowiednio zaprojektowane reklamy wielkoformatowe mogą być artystyczne, kreatywne i atrakcyjne wizualnie. Ich większe rozmiary i wyraziste kolory sprawiają, że są trudne do zignorowania, co może skutkować większym zaangażowaniem i pamięcią o reklamowanym produkcie lub wydarzeniu. Ma potencjał dotarcia do osób, które nie korzystają z internetu lub nie są często online. Nie wszyscy mają dostęp do urządzeń elektronicznych lub korzystają z nich w równym stopniu. Dlatego reklama w formie drukowanej jest sposobem na dotarcie do szerszego grona odbiorców i zwiększenie zasięgu kampanii reklamowej.

Kasetony podświetlane i ścianki reklamowe

To kolejne formy reklamy drukowanej, które zyskują coraz większą popularność. Reklama podświetlana to najczęściej duże kasetony reklamowe, które oświetlane od wewnątrz zyskują wyrazisty i atrakcyjny charakter, nie tylko w nocy. Najczęściej umieszcza się je w strategicznych lokalizacjach, takich, jak centra handlowe, skrzyżowania ulic, przystanki komunikacji miejskiej czy centra rozrywki. Mają na celu dotarcie do jak największej liczby osób i generowanie bezpośredniego zainteresowania reklamowanym przekazem. Dzięki podświetlanej formie są widoczne z daleka, co zdecydowanie zwiększa ich skuteczność, jako nośnika reklamy. Możesz je wykorzystać również w celach informacyjnych – oświetlenie godzin otwarcia, wskazanie nazwy firmy czy po prostu zlokalizowanie konkretnego miejsca. Podświetlanie LED oferuje wiele korzyści, takich jak niższe zużycie energii, dłuższą żywotność oraz większą elastyczność w kształtowaniu reklamy. Zaprojektowane i podświetlone reklamy są skonstruowane tak, aby przyciągnąć uwagę odbiorców w czytelny sposób, również, jeśli znajdują się oni w ruchu.

Ścianki reklamowe

To wciąż rozwijająca się forma dużego formatu – poza podstawową, prostą formą, dziś możesz skorzystać z dobranych indywidualnie formatów, a nawet konstrukcji oraz kształtów, które pomogą wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji. Znajdują zastosowanie w różnych branżach oraz miejscach. Możesz znaleźć je w sklepach, na lotniskach, w kinach i hotelach czy stadionach sportowych. Spotkasz je w formie zewnętrznej oraz wewnętrznej, w formie informacyjnej oraz reklamowej, choćby na targach i wydarzeniach branżowych. Ścianki reklamowe występują również w wersji modułowej, co oznacza, że możesz je bardzo łatwo dostosować do różnych rozmiarów i kształtów, zależnie od okoliczności. Daje Ci to elastyczność w projektowaniu i personalizacji przekazu adekwatnie do warunków i potrzeb. Opcja wymiennych materiałów pozwala na łatwe zmiany i aktualizacje, umożliwiając zastosowanie ograniczonych czasowo promocji. Zarówno formę większej ścianki, jak i podświetlanej reklamy możesz wykorzystać w sposób kreatywny z zabawą grafik, kolorów i tekstów. Choć wiele aspektów naszego życia przenosi się do świata online, reklama drukowana nadal odgrywa w nim ważną rolę. Jej fizyczna obecność, możliwość dotarcia do konkretnych miejsc i grup odbiorców, atrakcyjność wizualna oraz potencjał dotarcia do osób offline sprawiają, że reklama w formie drukowanej znajduje swoje miejsce i wartość w dzisiejszym zróżnicowanym świecie komunikacji.

Wróć do listy artykułów