Czym jest potykacz reklamowy i co powinien zawierać?

/blog/image/czym-jest-potykacz-reklamowy.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
02 stycznia 2023 Autor: Ewelina Górska
czym-jest-potykacz-reklamowy-i-co-powinien-zawierac.jpg

Strategie marketingowe mają na celu zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Najlepsze z nich opierają się na prostych i skutecznych sposobach przyciągnięcia uwagi odbiorcy. Dobrze widoczna reklama to jeden z kluczy do sukcesu firmy. Takim narzędziem w marketingu jest potykacz reklamowy. Poznaj jego cechy charakterystyczne i zastosowanie.

Co to jest potykacz reklamowy?

Tak jak sugeruje jego nazwa, potykacz to niedużych rozmiarów przedmiot stojący tam, gdzie znajdują się i przechodzą potencjalni odbiorcy. Ten rodzaj nośnika reklamy zwykle lokalizowany jest w miejscach szczególnie chętnie uczęszczanych przez dużą liczbę osób, które mogą być zainteresowane treścią danej reklamy. Sprawdzają się na ruchliwych deptakach i na targach. Dobre zlokalizowanie potykacza z interesującą treścią w wielu przypadkach decyduje o skuteczności reklamy. W dowolnym momencie można go przemieścić, ponieważ w dole konstrukcji zamontowane są kółka.

Czym się różnią rodzaje potykaczy?

Potykacze różnią się materiałem wykonania oraz wielkością. Najczęściej występują w formacie A0, A1, A2, B1 i B2. Taka różnorodność pozwala na dopasowanie działań marketingowych firmy do wielkości dostępnej przestrzeni i specyfiki reklamy. Mniejsze potykacze są idealne do przedstawienia konsumentowi logo i krótkiego hasła reklamowego. Większe formaty przystosowane są do przekazywania obszernej treści oraz większej liczby informacji związanych z daną marką. Duże reklamy są także lepiej widoczne w miejscach publicznych takich jak centrum miasta, gdzie przebywa na raz wiele osób i trudniej jest zwrócić ich uwagę na nośnik reklamy.

Jakie informacje warto umieścić na potykaczu?

Taka forma reklamy najczęściej jest spotykana przed wejściem do obiektu. Potykacz reklamowy może doskonale pełnić swoją funkcję w pobliżu lokalu gastronomicznego, hotelu, sklepu, punktu usługowego itd. Czasami stoi przed bankiem lub urzędem. Może być na nim umieszczona reklama dotycząca usługi lub towaru dostępnego w danym miejscu. Na potykaczu spotyka się informacje o aktualnej promocji, o nowo otwartym lokalu, o dowolnym wydarzeniu związanym z działalnością. W reklamach tego typu mniej znaczy więcej. Oznacza to, że za wszelką cenę należy unikać natłoku danych. Warto wybrać te najbardziej istotne oraz te, które skutecznie zwrócą uwagę klienta. Dlatego, tworząc treść na potykacz, w pierwszej kolejności trzeba ustalić, kim są potencjalni odbiorcy. Następnym krokiem jest wybranie sposobu skutecznego dotarcia do tej grupy osób przy użyciu ich języka oraz wykorzystując wiedzę na temat ich przekonań, zwyczajów i zachowań.

Co jeszcze warto wiedzieć o zawartości potykacza reklamowego?

Co robić, by potykacz skutecznie wykonał swoje zadanie? Przede wszystkim musi być on wizualnie atrakcyjny dla odbiorcy. Gdy przyciągnie jego uwagę, stanie się realnym nośnikiem reklamy przedsiębiorstwa. W tym celu warto stosować kilka sprawdzonych sztuczek. Reklama na potykaczu ma wzbudzić zainteresowanie przechodnia, np. przy pomocy poruszenia ważnych dla niego tematów, kwestii emocji. Ma potencjalnego klienta zaintrygować.

By uniknąć efektu znudzenia, nie warto przesadzać z ilością tekstu. Znacznie lepsze są krótkie hasła w połączeniu z wyrazistą grafiką. Czasami potykacze przybierają formę niewielkich rozkładanych tablic kredowych, co wzbudza ciekawość odbiorców i pozwala na dużą zmienność zawartości reklamy. Taka dynamika korzystnie wpływa na klienta, ponieważ przykuwa jego uwagę i zachęca do przyswojenia napisanych informacji. Ponadto warto pamiętać o tym, że większość konsumentów docenia wysiłek włożony w odręczne napisanie tekstu i narysowanie obrazka na tablicy. To doskonały sposób na to, by przyciągnąć wzrok przechodnia. 

Cechy dobrego potykacza

Standardowy potykacz jest lekki i wygodny w transporcie oraz przemieszczaniu, a jednocześnie trudny do przewrócenia. Te cechy zawdzięcza swojej konstrukcji. Przypomina ona małych rozmiarów pionowy billboard na specjalnym stojaku. Sam potykacz może być wykonany z aluminium, metalu lub plastiku PVC, co sprawia, że dobrze pełnią swoją funkcję. W potykaczach znajdują się np. plakaty reklamowe zachęcające do zainteresowania się ofertą danej firmy.

Najważniejsze cechy potykaczy

W nieco bardziej nowoczesnych modelach zastosowane są moduły elektroniczne, które zwiększają widoczność i atrakcyjność przekazu. Cechą charakterystyczną jest możliwość zmiany zawartości potykacza w dowolnej chwili. Dzięki temu produkt może być używany wielokrotnie w różnych kampaniach reklamowych. Wytrzymałość materiałów oraz odporność na wpływ czynników atmosferycznych pozwala wiele razy używać tej formy ekspozycji reklamy zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków.

Potykacze są proste w użytkowaniu, wygodne i uniwersalne. Można na nich umieszczać dowolne reklamy i zmieniać je, gdy zajdzie taka potrzeba. Różnorodność rozmiarów i materiałów, z których są wykonane te nośniki reklamy, sprawia, że świetnie nadają się do wsparcia kampanii reklamowych w wielu branżach. Często są one elementem reklamy wewnętrznej i zewnętrznej.

Wróć do listy artykułów