Drukowanie online dla małych firm. Jak zwiększyć swoją obecność na rynku i zyskać klientów za pomocą drukowanych materiałów promocyjnych?

/blog/image/drukowanie-online-dla-malych-firm.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
22 sierpnia 2023 Autor: Ewelina Górska
drukowanie-online-dla-malych-firm-jak-zwiekszyc-swoj-obecnoc-na-rynku-i-zyskac-klientow-za-pomoc-drukowanych-materialow-promocyjnych.jpg

Promocja małej firmy często mierzy się ograniczeniami budżetowymi i niepewnością lokalnego rynku. Aby temu zapobiec, należy wykonać działania marketingowe również przy pomocy drukowania materiałów marketingowych. Świetnym pomysłem jest kontakt z internetową drukarnią, która może stworzyć materiały trafiające do grupy docelowej. Przyjrzyj się możliwościom!

Wizytówki dla małej firmy z drukarni online

Rozpoznawalność i zaufanie do marki warto budować od wizytówek. To niewielkie i profesjonalne narzędzia, które trafiają bezpośrednio w potrzeby klienta. W odróżnieniu od większych materiałów reklamowych wizytówki nie wymagają czasu na zapoznanie się z ich treścią. Są poręczne i mogą zawierać interesującą grafikę, która jednoznacznie kojarzy się z ofertą oraz potrzebami grupy docelowej Twojej firmy.

Wizytówki warto umieścić w siedzibie firmy, np. na ladzie czy w innym miejscu obsługi klienta. Nawet jeśli nie skorzysta w tym momencie z Twojej oferty, w przyszłości przypomni sobie o niej właśnie na podstawie wizytówki. Poza tym umieść na niej dane kontaktowe, adres mailowy i stronę internetową. Wizytówka może też zawierać dodatkowe korzyści dla posiadacza np. rabaty czy dostęp do promocyjnej oferty. Możesz też zostawić swoje wizytówki w siedzibach zaprzyjaźnionych firm.

Ulotki dla Twojej firmy jako element promocyjny

Chyba każdy miał do czynienia z ulotką reklamową. To większa od wizytówki forma promowania usług lub produktów, która dociera bezpośrednio do odbiorcy. Ulotki możesz zamawiać jako druk online, dzięki czemu oszczędzisz czas i środki na kampanii reklamowej. Warto pamiętać, że ta forma dotarcia do grupy docelowej jest bardziej inwazyjna. Oznacza to bezpośredni kontakt, wręczanie ulotek osobom, które nie zawsze są zainteresowane produktem i konieczność dokładnego zapoznania się z nią przez potencjalnego klienta.

Dlatego każda ulotka musi być atrakcyjna graficznie, zapewniać informacje o produkcie, usłudze lub marce i zachęcać do skorzystania z oferty. Aby zmierzyć działanie ulotek, warto umieścić na nich unikalny adres internetowy lub kod rabatowy. Rozdawaj je na ulicach, w punktach handlowych, na lokalnych wydarzeniach czy umieszczaj w skrzynkach pocztowych. Jeśli zauważysz niskie zainteresowanie, możesz zmienić treść przekazywaną na ulotce. Na początku warto zamawiać nieco mniejsze nakłady, by dać sobie miejsce na ewentualne zmiany.

Plakaty reklamujące Twój mały biznes

Kolejny typ reklamy, który stosują małe i większe firmy to plakaty reklamowe. Ich skuteczność polega na umieszczeniu w stałych miejscach przestrzeni publicznej. Zwykle znajduje się na nich zachęcająca grafika lub rzeczywiste zdjęcie produktu/usługi/przedstawiciela firmy. Umieszczenie logo i kilku słów opisujących zalety oferty jest szczególnie ważne właśnie w plakacie.

Ze względu na większy format, łatwiej przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Łącząc wszystkie zalety plakatu z ich najważniejszymi cechami, łatwo ustalić miejsca ich publikacji. Są to najczęściej:

  • dworce;
  • ciągi komunikacyjne;
  • przystanki autobusowe;
  • tablice ogłoszeniowe;
  • słupy;
  • centra handlowe;
  • lokale usługowe innych firm.

Katalogi ze szczegółami Twojej oferty

Nie musisz prowadzić drogerii, by inwestować w katalogi firmowe. Dziś wiele biznesów korzysta z ich atutów, by prezentować swoje produkty i usługi. Aby katalog można było uznać za praktyczny i skuteczny, powinien:

  • zawierać szczegółowe informacje o produkcie/usłudze;
  • prezentować wysokiej jakości grafiki;
  • być zaprojektowany logicznie i zgodnie z kategoriami oferty;
  • zawierać unikalne oferty dla odbiorców katalogu.

Rozpowszechniaj katalogi nie tylko w siedzibie swojej firmy, ale też w sklepach, lokalach usługowych, miejscach publicznych czy biurach. Nie zapomnij, by katalog zawierał wezwanie do działania, czyli zwroty zachęcające do skorzystania z oferty – „wybierz teraz”, „skontaktuj się z nami”, „sprawdź więcej na”.

Materiały promocyjne dla małych firm

Bardzo ważnym elementem rozwoju małego biznesu jest promowanie go przez upominki dla klientów. Mogą to być np. kubeczki, breloki, ołówki, długopisy, notatniki, magnesy, kalendarze, czy naklejki. Warto je rozdawać jako prezent przy zakupie lub korzystaniu z usługi. Dodatkowo materiały promocyjne w takiej formie sprawdzają się na wydarzeniach lokalnych, eventach firmowych czy przy realizacji przesyłek online.

Nakład takich materiałów nie musi być spektakularny. Otrzymanie czegokolwiek za darmo, co kojarzy się bezpośrednio z Twoją firmą, zachęca do skorzystania z oferty przy kolejnej okazji. Dodatkowo inne osoby, które widzą takie produkty u swoich znajomych czy współpracowników poczują ciekawość i zwiększą swoje zaufanie do Twojej oferty.

Druk online w zaufanej drukarni

Bez względu na wybraną formę reklamowania małego biznesu, jedno jest niezmienne – wsparcie drukarni z wysokim standardem usług. Skorzystaj z oferty na druk online, by podnieść swoją wiarygodność, przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do skorzystania z produktów lub usług. Stała współpraca z jedną drukarnią zapewni lepsze ceny i podniesie rozpoznawalność Twojego biznesu!

 

Wróć do listy artykułów