Jak stworzyć prawidłowo katalog reklamowy - poradnik

/blog/image/katalog-reklamowy.png 750 1200 OpenPrint.pl
26 marca 2024 Autor: Ewelina Górska
jak-stworzyc-prawidlowo-katalog-reklamowy-poradnik.png

Jednym z narzędzi reklamy jest katalog reklamowy. Trudno bez niego wyobrazić sobie udział na targach branżowych czy różnego rodzaju konferencjach. To właśnie katalog można wręczyć potencjalnym klientom odwiedzającym firmowe stoiska. Decydując się na przygotowanie katalogu, warto pamiętać, że będzie on pełnił funkcję wizytówki firmy. Dlatego tak ważne jest, aby był wykonany na naprawdę wysokim poziomie. Druk katalogów warto powierzyć więc doświadczonej, renomowanej drukarni. Zanim jednak trafią one do druku muszą być właściwie przygotowane. O czym pamiętać, tworząc katalog reklamowy?

Jak duży wpływ na katalog reklamowy ma szata graficzna?

Decydując się na wykonanie katalogów reklamowych, należy pamiętać, że bardzo ważnym elementem jest szata graficzna. W dużej mierze to ona wpływa na odbiór katalogów. Powinna być zaprojektowana tak, aby przyciągać wzrok. Duże znaczenie ma poziom estetyki i kreatywność na odpowiednim poziomie. Ilość zdjęć i grafik powinna być wyważona. Zbyt mało sprawi, że katalog będzie prezentował się dość ubogo. Z kolei zbyt dużo może wprowadzić element chaosu, co istotnie wpłynie na odbiór katalogu przez osoby, z myślą o których został zaprojektowany. Duże znaczenie ma dobór kolorów. Nie mogą one być zbyt krzykliwe. Należy postawić na takie, które nie utrudniają czytania tekstów zamieszczonych w katalogu. Błędem popełnianym przez wiele osób są niecodzienne połączenia kolorystyczne, które czynią katalog reklamowy nieczytelnym.

Co powinno znaleźć się wewnątrz katalogów reklamowych?

Zanim zlecimy druk katalogów, należy zastanowić się nad tym, co umieścimy wewnątrz. Większość folderów tworzona jest po to, aby zaprezentować ofertę firmy, a także wskazać, co można zyskać, decydując się na skorzystanie z niej. Wszystkie informacje, które decydujemy się umieścić w katalogu muszą być sformułowane w sposób zrozumiały dla odbiorcy. Jeśli folder trafi w ręce laików, należy wystrzegać się fachowego słownictwa, którego wiele osób może po prostu nie zrozumieć. W katalogu nie może zabraknąć przewodniego hasła reklamowego, które musi rzucać się w oczy. Można je podkreślić, decydując się na przykład na większą czcionkę. Wystrzegać należy się kwiecistego stylu, który jest raczej odpowiedni dla literatury niż katalogów reklamowych, które mają wprost mówić o pewnych kwestiach.

Jaki format powinien mieć katalog reklamowy?

Chcąc wykonać katalogi reklamowe, należy zastanowić się nad odpowiednim formatem. Do tych, które cieszą się największą popularnością wśród właścicieli firm zalicza się:

  • A4;
  • A5;
  • A6.

Takie foldery składane są na połowę. Robi się to wzdłuż jednego wybranego boku. Można postawić również na format A3 lub A4. W takim przypadku możliwe jest złożenie folderu na trzy części, z których każda jest równa. Wiele osób zapyta w tym miejscu, które rozwiązanie lepiej się sprawdza. Trudno jednak na takie pytanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba bowiem pamiętać, że format powinien zawsze współgrać z tym, co będzie znajdowało się wewnątrz folderu. Chodzi o to, aby wszystkie umieszczone w nim elementy można było wyeksponować.

Na jakim papierze zlecić druk katalogów?

Decydując się na wykonanie folderów reklamowych, należy wybrać również papier, na którym zostaną one wykonane. Warto pamiętać, że jest to ten element, który mocno wpływa na poziom estetyki katalogu. Papier zbyt cienki sprawi, że przeglądanie katalogu będzie niewygodne. Może on również znacznie szybciej ulec zniszczeniu. Jeśli jednak postawimy na papier bardzo sztywny, musimy liczyć się z tym, że złożenie katalogu nie będzie proste. Bardzo dobrym wyborem jest papier kredowy, który może występować w trzech wersjach. Można postawić na wykończenie:

  • matowe;
  • satynowe;
  • błyszczące.

Rodzaj papieru zawsze powinien być dopasowany do profilu firmy, a także efektu, który chcemy uzyskać. W razie wątpliwości warto skonsultować się z pracownikami drukarni, którzy podpowiedzą, na jakim papierze katalogi reklamowe będą prezentowały się najlepiej.

Czy warto zlecić druk katalogów drukarni internetowej?

Drukowanie katalogów warto zlecić drukarni online, prowadzącej działalność internetową. Skorzystanie z jej usług jest niezwykle wygodne, a jednocześnie bardzo proste. Na ogół wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby szybko i bez niepotrzebnych problemów złożyć zamówienie. W razie wątpliwości zawsze można skontaktować się z drukarnią drogą mailową bądź elektroniczną. Doświadczony personel odpowie na wszystkie pytania i pomoże w podjęciu najlepszych decyzji. Gotowe katalogi zostaną dostarczone pod adres wskazany przy składaniu zamówienia.

Foldery reklamowe to dobry sposób reklamy. Sprawdzają się świetnie w przypadku każdej firmy bez względu na jej profil. Decydując się na nie, należy pamiętać, że spełnią swoją rolę tylko wówczas, gdy będą odpowiednio wykonane. Jakość ma w ich przypadku bardzo duże znaczenie. Jeśli chcemy postawić na kiepskiej jakości papier i drukarnię, która nie cieszy się dobrymi opiniami, lepiej w ogóle zrezygnować z ich wykonania. Perfekcyjny projekt w połączeniu z doskonałą jakością wydruku to podstawa, aby katalog spełnił swoje zadanie.

Wróć do listy artykułów