Jakie elementy powinien zawierać skuteczny plakat reklamowy?

/blog/image/plakat-reklamowy.png 750 1200 OpenPrint.pl
07 marca 2022 Autor: Ewelina Górska
jakie-elementy-powinien-zawierac-skuteczny-plakat-reklamowy.png

Kampania reklamowa w formie plakatów nadal przynosi wiele korzyści. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest odpowiedni plan i jego realizacja. Plakat reklamowy nie jest nośnikiem treści – ma przyciągać uwagę i kierować do działania. Jakie elementy plakatu generują taki ruch? Jak możesz go dobrze zaplanować? Przeczytaj!

Plakat reklamowy to punkt zapalny dla odbiorcy

Skąd taki wniosek? Spójrz na którykolwiek plakat reklamowy znanej marki. Jeśli jest początkiem kampanii reklamowej lub sporej zmiany wizerunkowej firmy, prezentuje głównie grafikę. Może to być zdjęcie produktu, twarz lub hasło. Bez względu na to, co ma prezentować taki nośnik reklamy, nie może on być przeładowany treścią. Dlaczego? Ludzie przechodzący obok niego mają najczęściej tylko kilka/kilkanaście sekund na zapoznanie się całym projektem. Dlatego hasła powinny być ograniczone do minimum. Głównym celem, dla którego tworzy się plakaty reklamowe, jest wzbudzenie zaciekawienia lub kontrowersji. W jaki sposób można osiągnąć taki efekt? Postaw na sugestię.

Skuteczny plakat reklamowy jest nie tylko estetyczny, ale przede wszystkim działa. Prowadzi odbiorcę do skorzystania z oferty, odwiedzenia strony internetowej czy wzięcia udziału w wydarzeniu. Osoba widząca plakat musi rozumieć, o co w nim chodzi – nie może się zastanawiać nad tym, co prezentuje. Jeśli projekt jest bezładny, niewielu będzie chciało zapoznać się z jego szczegółami. Nie oznacza to jednak, że plakat na zamówienie musi wszystko wyjaśniać. Jego treść powinna zaciekawiać i skłaniać do działania. Nie może wyjaśniać wszystkiego, musi intrygować. Nieco drastycznym, ale skutecznym przykładem były plakaty widoczne w ośrodkach medycznych, które przedstawiały posiniaczoną twarz kobiety. Podpis brzmiał: „Bo zupa była za słona”. To wystarczyło.

Plakaty reklamowe a ich estetyka i format

Kto dzisiaj lubi kupować brzydkie produkty? W zasadzie wszystko, co jest oferowane klientom, musi być estetyczne i kolorowe. W taki sam sposób tworzy się plakat reklamowy. Jako nośnik sugestii musi być przede wszystkim czytelny i nieskazitelnie ładny. Jego przystępna forma i intrygujący projekt graficzny powinien przyciągać uwagę. Nawet jeśli stanowi głównie propozycję skorzystania z konkretnej oferty, jego grafika musi być stworzona z największą starannością. Dlatego drukowanie plakatów online i tworzenie projektów graficznych warto powierzyć firmie posiadającej doświadczenie i odpowiednie narzędzia do pracy. W ten sposób możesz zapewnić sobie pewność czytelności i estetyki plakatu.

Kolejna niezwykle istotna kwestia to format. Plakaty reklamowe nie powinny przypominać ulotki, bo będą pomijane przez większość przechodniów. Z drugiej strony postawienie na bardzo duży format utrudni Ci znalezienie miejsca na jego bezproblemowe umieszczenie w miejscach publicznych. Poza tym, im większa forma, tym trudniej o bezpłatne miejsce na wyklejenie plakatów. Estetyka projektu graficznego i format plakatu są ze sobą silnie związane. Elementy te zawsze planuje się jednocześnie, aby zdjęcie lub hasło zachowało czytelny kształt na wybranym wariancie nośnika. Pomijając zależność między nimi, może się okazać, że grafika ma niską rozdzielczość lub jest zwyczajnie niedostrzegalna dla przechodniów.

Plakat na zamówienie a jego cel

Zanim rozpoczniesz drukowanie plakatów online, musisz jasno określić cel kampanii. Dlaczego? Ponieważ po rozpoczęciu wyklejania plakatów nie da się już niczego w nich zmienić – dlatego cel musi zostać jasno i precyzyjnie określony dużo wcześniej. Dla przykładu, jeśli plakat reklamowy jest nośnikiem promocji produktu, należy przedstawić go bez prezentowania najważniejszych cech. Produkt powinien być zestawiony z problemem, który zostanie rozwiązany przy jego pomocy. Po utożsamieniu się z problemem obserwator rozumie jego skutki i chce się go pozbyć, a rozwiązaniem jest skorzystanie z produktu. Znajdzie go np. na Twojej stronie internetowej.

Nieco inaczej jest w przypadku wydarzenia. Jeśli plakat na zamówienie ma prezentować zbliżający się event, zwykle umieszcza się na nim zdjęcie konkretnego miejsca (stadion, amfiteatr) lub twarze gwiazd tam występujących. Konieczne jest również umieszczenie najważniejszych informacji – daty, godziny, miejsca, mapki dojazdu. Wskazane jest również ulokowanie cen biletów. Bez względu na to, czy promujesz markę, usługę czy wydarzenie, plakat nie może być przeładowany treścią. Ma zachęcać do działania, wywoływać zaciekawienie a najlepiej być nieco kontrowersyjny. W ten sposób jest łatwiejszy do zapamiętania i wywołuje reakcję sprzyjającą skorzystaniu z oferty.

Analizując powyższe zasady tworzenia nośników reklamowych, można dostrzec, że praca nad projektem jest wymagająca. Dlatego konieczne jest skorzystanie ze wsparcia profesjonalnych partnerów biznesowych. Osoby projektujące plakaty reklamowe dysponują narzędziami, wiedzą i doświadczeniem w osiąganiu założonych celów kampanii wizerunkowych firm. Dlatego, zamiast głowić się nad projektem, zdecyduj się na współpracę ze sprawdzonym biurem projektowym plakatów.

Wróć do listy artykułów