Plakaty - jedna z najstarszych form reklamy

/blog/image/notesy-na-zamowienie-wlasciwa-prezentacja-firmy-na-papierze.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
26 listopada 2020 Autor: Mikołaj Grądecki
plakaty-jedna-z-najstarszych-form-reklamy.jpg

Organizujesz wydarzenie sportowe, koncert lub innego rodzaju event, a może chcesz zaprosić pracowników na imprezę firmową lub przekazać im jakieś informacje? Niezależnie od tego, która z wymienionych aktywności jest Tobie bliższa, do promocji realizowanego projektu możesz, a wręcz musisz wykorzystać plakat. Nie bez powodu to najstarsza i jednocześnie nadal jedna z bardziej popularnych form reklamy.

Skąd się wziął plakat reklamowy?

Spoglądając na definicje plakatu dowiemy się, że jest to gatunek wytworu poligraficznego, który zaliczany jest do grupy akcydensów. Akcydens, to z kolei materiał niebędący książką, czasopismem, czy zadrukowanym opakowaniem. Zazwyczaj jest to właśnie produkt jednoarkuszowy. Z definicji dowiadujemy się także, że plakat, to jednostronny druk o dużym formacie (co najmniej A3), o charakterze informacyjnym. Bohater dzisiejszego tekstu powstał, jak szacuje się, na przełomie XVII i XVIII wieku. Z początku był uważany za nośnik reklamy i w tej formie przetrwał do dziś. Jako element graficzny i forma artystycznego wyrazu, rozwinął się wraz z szybkim rozwojem rozmaitych technik graficznych i nurtów w sztuce.

Czy warto realizować druk plakatów?

Plakat reklamowy, to stosunkowo tania i trafiająca do szerokiej grupy odbiorców forma reklamy. Każdy z nas kojarzy słupy reklamowe, które wyklejone są po brzegi tymi nośnikami informacji. Wiaty przystankowe, tablice ogłoszeń i specjalnie wydzielone strefy. Na każdym kroku, codziennie mijamy dziesiątki, a może i setki materiałów graficznych promujących koncerty, inicjatywy społeczne etc. Nie bez powodu organizatorzy tych wydarzeń oraz agencje reklamowe inwestują w tego typu marketing. Po prostu jest on wciąż skuteczny, a to w reklamie jest najważniejsze. Plakat, to także pewna forma wyrazu artystycznego, która sprawia, że to niezwykle ciekawe połączenie na styku dwóch światów. Nierzadko dominujące kolory i kreatywna oraz czasem kontrowersyjna forma i treść, która bywa tłem dla formy, a często również przedstawiona w formie graficznej. To elementy charakterystyczne tego nośnika informacji. Plakaty reklamowe, to absolutnie fascynująca gałąź sztuki i reklamy.

Jak zamówić plakaty reklamowe?

W OpenPrint doskonale wiemy jak profesjonalnie zrealizować druk plakatów. Dla większego komfortu naszych Klientów, przygotowaliśmy możliwość samodzielnego zamówienia plakatów. Stworzyliśmy dedykowaną zakładkę plakaty reklamowe, gdzie znajdują się wszystkie niezbędne informacje. W ofercie dostępne są 3 rodzaje plakatów: tradycyjne jednostronne, jednostronne listowane, które charakteryzują się tym, że posiadają 2 stabilizujące listwy z przywieszką oraz plakaty dwustronne, posiadające jednakową grafikę na dwóch stronach. Do wyboru jest aż 13 formatów, z czego najmniejszy dostępny, to A3, a największy to tzw. XXL osiągający wymiary 1090 x 1530mm. Bogata jest także oferta typów papieru – można wybierać spośród 11 jego rodzajów. W ofercie posiadamy również plakaty wielkoformatowe, które z założenia są niskonakładowe. W tym przypadku dajemy Klientowi możliwość samodzielnego określenia wymiarów zamawianego produktu.

Wróć do listy artykułów