Plakaty na zamówienie jako sposób na wypromowanie każdego wydarzenia.

/blog/image/plakaty-na-zamowienie-jako-sposob-na-wypromowanie-kazdego-wydarzenia-openprint.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
05 marca 2020 Autor: Tomasz Engelberg
plakaty-na-zamowienie-jako-sposob-na-wypromowanie-kazdego-wydarzenia.jpg

Plakat jest formą reklamy, w której forma graficzna jest tak samo ważna jak wartość merytoryczna. Informacje na plakacie odgrywają bardzo dużą rolę informując nas o danym wydarzeniu, miejscu przybycia, godziny rozpoczęcia i innych równie ważnych informacjach. Formą wyłącznie informacyjną w tym przypadku jest afisz. Tak samo jak plakat na zamówienie jest to druk jednostronny, najczęściej dużego formatu, o wyłącznym charakterze informacyjnym, reklamowym, służący do umieszczania w stałych, publicznych miejscach. Informacje przekazywane są przy użyciu tekstu, w którym unikamy urozmaiceń artystycznych. Najpopularniejszy z afiszów, jest afisz teatralny.

Kiedy możemy stwierdzić, że mamy styczność z plakatem reklamowym? Tak samo, jak w przypadku afiszuplakaty reklamowe najczęściej jest zadrukowany jednostronnie, w dużym formacie (co najmniej A3), o charakterze informacyjnym oraz graficznym, służący do eksponowania w stałych, publicznych miejscach w celu promocji wydarzenia. Jak są jeszcze plakaty? Gdzie najczęściej możemy je spotkać? Zależnie od przeznaczenia, rodzajów jest bardzo dużo, a najwięcej można spotkać plakatów filmowych, muzycznych, teatralnych, sportowych, księgarskich (promocja książki) czy własny plakat na ścianę.

 

Jak dobrze zaprojektować plakat reklamowy?

Pamiętaj, że nie wszyscy mają umiejętności graficzne i wizje jak ilustratorzy, ale nie to znaczy, że takie osoby muszą zrezygnować ze stworzenia plakat z własnym nadrukiem. Na samym początku musisz zdecydować jakie hasło reklamowe będzie motywem przewodnim oraz zastanowić się nad formą graficzną. W tym przypadku sugeruję przygotować wstępny szkic, projekt – najlepiej na zwykłym papierze, kartce z zeszytu, marginesie czy gdzie tam jest nam najwygodniej. Możemy również się zainspirować istniejącymi już pracami graficznymi - nie bójmy się ocenić prace innych.

Bardzo dobrze używać własnych zdjęć, doda to naszej pracy oryginalności, dzięki temu będzie unikatowa i niepowtarzalna. Jeżeli jednak nie masz takiej możliwości, to oczywiście możesz zapoznać się ze stronami, które oferują zasobami ciekawych zdjęć do komercyjnego zakupu. Pamiętaj, że wybrana grafika musi być wyrazista, ale nadal estetyczna. Dużo - nie znaczy lepiej. Pamiętaj o zachowaniu umiaru, plakaty na zamówienie mają być przyjazne dla oka i ilość informacji również musi zostać wyważona. Naszym celem jest zaintrygowanie odbiorcy, dlatego może pomyślmy o jakimś niebanalnym haśle reklamowym? Może nawet humorystycznym? Oczywiście, wszystko musi zgadać się z pierwotnym założeniem oraz specyfiką wydarzenia.

Wróć do listy artykułów