Wykorzystanie wizytówek z kodem QR w erze cyfrowej. Skuteczne narzędzie do promocji

/blog/image/wizytowki-z-kodem-qr.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
28 lipca 2023 Autor: Ewelina Górska
wykorzystanie-wizytowek-z-kodem-qr-w-erze-cyfrowej-skuteczne-narzedzie-do-promocji.jpg

Wizytówki z kodem QR to nowoczesna forma promocji firmy. Są wygodne i estetyczne. Odpowiadają oczekiwaniom współczesnych odbiorców, ponieważ wykorzystują prosty i intuicyjny sposób komunikacji. Zobacz, jakie miejsce w reklamie zajmują wizytówki QR!

Wizytówka z kodem QR – wygląd i przygotowanie

Przedsiębiorcy z wielu branży doskonale zdają sobie sprawę z tego, że kluczem do sukcesu jest rozbudowana baza aktywnych klientów. Można to osiągnąć dzięki świadczeniu wysokiej jakości usług. Pomocna jest też reklama firmy. Pomaga dotrzeć do nowych odbiorców. Skutecznym sposobem na promocję biznesu są m.in. wizytówki.

Mogą być one drukowane na papierze lub plastiku. Te pierwsze są tańsze w produkcji, ale mniej trwałe. Z kolei produkty plastikowe cechują się dużą odpornością na niekorzystny wpływ czynników zewnętrznych. Nie są podatne na zamoknięcie i uszkodzenia mechaniczne. Wizytówka firmowa z kodem wygląda tak samo, jak każda inna. Pełni też takie same funkcje – jest nośnikiem informacji. Różnica polega na tym, że wśród zawartych tam informacji znajduje się dobrze wszystkim znany kod w postaci biało-czarnej kwadratowej grafiki o unikatowej kombinacji.

Zalety stosowania wizytówek firmowych

Materiały firmowe ze znajdującym się na nich znakiem do zeskanowania to ukłon w stronę wygody i funkcjonalności. Wizytówka z kodem QR to sposób na wykorzystanie kanałów przepływu informacji powszechnie stosowanych przez społeczeństwo. Inwestowanie w takie artykuły firmowe pokazuje, że firma jest na bieżąco z nowinkami technicznymi.

Jak działa taka wizytówka? Po zeskanowaniu kodu QR z klient lub kontrahent zyskuje dostęp do danych firmy – nazwy, imienia i nazwiska właściciela przedsiębiorstwa, adresu siedziby, adresu www strony i profilu na portalu społecznościowym, e-mail i numeru telefonu. W ten sposób błyskawicznie uzyskuje wszystkie potrzebne informacje i może jednoznacznie zidentyfikować przedsiębiorstwo.

Jak korzystać z wizytówek z kodem QR?

Wizytówka z kodem QR jest bardzo łatwa w użytkowaniu. Wystarczy zeskanować kod za pomocą smartfona wyposażonego w aparat fotograficzny. Aplikacja do obsługi kodów QR umożliwi natychmiastowe odczytanie danych zawartych pod kodem. To z kolei pozwala na wykonanie dowolnej akcji – uruchomienie strony internetowej lub zapisanie numeru kontaktowego w pamięci smartfona. Wszystkie dane takie jak adres, e-mail i link do strony zapisywane są w telefonie.

Jak wygenerować kod QR dla firmy?

Kod QR przypisany do firmy to znak graficzny, który po zeskanowaniu przez smartfon można użyć do importu informacji dotyczących danej firmy. Jak wygenerować taki kod? Wbrew pozorom, nie jest to skomplikowane. Wystarczy przygotować plik z danymi firmy, które mają znaleźć się w telefonie odbiorcy po zeskanowaniu QR. Następnie należy skorzystać z wybranego serwisu do generowania kodów QR.

Jak działają takie programy? Charakteryzują się one tym, że są przyjazne dla użytkownika, a gotowy kod możesz uzyskać już po 2 minutach. Korzystanie z generatorów QR wymaga wprowadzenia pliku, w którym mogą znajdować się: adres strony internetowej, obrazy i inne pliki. Od razu po wygenerowaniu można zeskanować kod lub zapisać go w pamięci urządzenia.

Warto zaznaczyć, że im więcej informacji ma być przypisanych do kodu, tym większy będzie jego rozmiar. Dlatego trzeba pamiętać o odpowiednim zaprojektowaniu i rozmieszczeniu treści oraz grafik. W przypadku wizytówki dobrze jest ograniczyć liczbę danych, aby uzyskać estetyczny wizualnie kod, który bez problemu zmieści się na małym formacie jako jeden z kilku podstawowych elementów.

Drukowanie wizytówek firmowych z kodem QR krok po kroku

Aby mogła powstać wizytówka z kodem QR, należy zaprojektować jej wygląd. Drukarnie internetowe takie jak OpenPrint udostępniają swoim klientom wygodny w obsłudze, intuicyjny sposób zamawiania materiałów firmowych. Podczas składania zamówienia należy zaznaczyć odpowiedni format produktu, rodzaj papieru i sposób wykonania nadruku, dodatkowe opcje takie jak lakierowanie i foliowanie, a także kształt narożników. Należy też wgrać kod QR w formacie PDF.

Zalety stosowania kodu QR w promocji firm

Szybki i łatwy dostęp do informacji o firmie to w naszych czasach podstawa. Jeśli zdobycie jakichś danych wymaga od użytkownika dużego zaangażowania, istnieje ryzyko, że zrezygnuje on z poszukiwań. Przykładowo, gdy Twoja firma jest z jakiegoś powodu trudna do znalezienia w internecie, potencjalni klienci lub kontrahenci mogą czuć się zniechęceni.

Stosowanie nowoczesnych wizytówek wyposażonych w kod QR to odpowiedź na potrzeby współczesnego odbiorcy – klienta i kontrahenta. Ułatwia kontakt, zapewnia szybki i pewny dostęp do informacji. Podnosi prestiż firmy i wyróżnia ją wśród innych podobnych przedsiębiorstw.

Wizytówki firmowe z kodem QR to udogodnienie w codziennych kontaktach biznesowych. Dzięki nim można szybko znaleźć informacje o przedsiębiorstwie. Wystarczy zeskanować kod przy pomocy smartfona. Postaw na nowoczesność i dodaj kod QR do swojej wizytówki – ułatwisz w ten sposób kontakt z klientami oraz kontrahentami.

 

Wróć do listy artykułów