Dlaczego Twoje ulotki reklamowe trafiają do kosza?

/blog/image/ulotki-reklamowe-kosz.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
14 stycznia 2020 Autor: Magdalena Światły
dlaczego-twoje-ulotki-reklamowe-trafiaj-do-kosza.jpg

Ulotki reklamowe to produkt najpopularniejszy wśród produktów poligraficznych. Jego zaprojektowanie jest jednak bardziej wymagający, niż mogłoby się wydawać. Ilość ulotek, które znajdujemy w skrzynkach pocztowych bądź otrzymujemy na ulicach jest na tyle duża, że trudno przyciągnąć uwagę odbiorcy. Co zatem zrobić, aby Twoja ulotka nie trafiła od razu do kosza?

Rodzaje ulotek

Najlepiej znany produkt, jakim jest ulotka występuje w wielu formatach i konfiguracjach – np. sposobach składania. Zależnie od ilości informacji czy grafik, dokonuje się wyboru formatu, ilości stron i pośrednio gramatury papieru. Ta ostatnia wytyczna dotyczy już kwestii przeznaczenia ulotek. Wiele zależy od grupy odbiorców i sposobu dystrybucji, jaki wybierzesz. Grubszy papier, czyli jego wyższa gramatura oznacza, często niewielki, ale wzrost ceny. Podobnie plasują się zmiany dotyczące formatu i ilości stron (sposobu składania) ulotek.

Jaką ulotkę wybrać zatem dla swojej firmy? Zastanów się, jak duża ma być grupa odbiorców – czy będzie to materiał dystrybuowany na miejscu w firmie, czy znajdzie się w skrzynce pocztowej niemal każdego mieszańca w okolicy? Czy Twoja reklama dotyczy częstych promocji o niskich wartościach? Czy chcesz pokazać i reklamować produkty z nieco wyższej półki w nieco wyższych cenach?


Klientom drukującym ulotki często i w dużych ilościach zaleca się druk na standardowych, nieskładanych formach ulotek o niskich gramaturach – np. papierze kredowym 130g (najczęściej spotykany rodzaj papieru w przypadku codziennych reklam). Tutaj jednak, aby móc przyciągnąć odbiorcę przesyconego sporą ilością reklam, właściwie na każdym kroku życia codziennego, zadziałać powinieneś oryginalnym projektem graficznym i chwytliwymi hasłami reklamowymi. To aspekty niestety rzadziej spotykane, a tak ważne w relacjach z potencjalnym, przyszłym klientem. Treściami umieszczonymi w ulotce powinieneś wzbudzić zaciekawienie, ale jednocześnie zaufanie.


Jeśli projektujesz ulotkę, która odbiorców będzie szukać w węższym gronie – np. w salonie czy oddziale Twojej marki dla odwiedzających, możesz zlecić wydruk na nieco grubszym/sztywniejszym papierze z dodatkowym uszlachetnieniem folią czy lakierem wybiórczym. Sposobów dodatkowego uszlachetniania jest naprawdę sporo i najchętniej wybierane w przypadku dobrze zaplanowanych projektów graficznych trafiających do odpowiedniej grupy odbiorców.

Co z projektem graficznym ulotki reklamowej?

Projekt graficzny odgrywa w świecie marketingu ważną rolę. To na etapie jego tworzenia decydujesz, jakie treści przekazać potencjalnemu klientowi. Postawisz na grę słów, tajemniczość, czy jasne i proste komunikaty? A może zależy Ci na bogatej treści? Decyzja należy do Ciebie. Pamiętaj jednak – jeśli będzie to pierwszy kontakt klienta z ulotką, nie będzie on wczytywał się w każde słowo, jeśli nie znajdzie tam elementu zainteresowania. Inną kwestią jest ulotka przeznaczona dla klienta, który już choć trochę zna Twoją markę a produkt jest uzupełnieniem treści i oferty.
Jeśli nie ma pomysłu na projekt, drukarnia świadczy usługi graficzne. Profesjonalni graficy sprawią, że Twoja reklama zyska świeży i oryginalny charakter.

Wróć do listy artykułów