Jak zrobić papier firmowy? - poradnik

/blog/image/papier-firmowy.png 750 1200 OpenPrint.pl
27 września 2022 Autor: Ewelina Górska
jak-zrobic-papier-firmowy-poradnik.png

Firmowy papier listowy przyczynia się do budowania identyfikacji wizualnej marki. Służy m.in. do prowadzenia korespondencji firmowej. Świadczy o profesjonalizmie i trosce o detale, które tworzą spójny wizerunek korporacji. Podpowiadamy, dlaczego warto go posiadać oraz jak go zaprojektować i zamówić. 

Papier firmowy - do czego służy i dlaczego warto go zamówić?

Na wstępie warto dokładnie wyjaśnić, czym jest papier firmowy i jakie może przynieść korzyści marce. To arkusz, na którym umieszcza się logotyp i nazwę firmy oraz jej podstawowe dane. Używa się go do sporządzania notatek, tworzenia dokumentów, w tym korespondencji wysyłanej do kontrahentów oraz przygotowywania treści dla klientów.

Można więc powiedzieć, że firmowy papier listowy służy do kontaktowania się z zewnętrznymi podmiotami. Dzięki niemu można wyróżnić się na tle konkurencji i pokazać potencjalnym lub obecnym kontrahentom albo klientom, że firma dba o swój wizerunek, wyróżnia się profesjonalizmem i jest wiarygodna, ponieważ nie zataja swoich danych. W ten sposób kontakt z nią jest bardzo prosty, co sprzyja zwiększeniu rozpoznawalności marki i daje większą szansę na nawiązanie owocnych współprac. Poza tym jest to bardzo tanie narzędzie służące do budowania spójnego wizerunku firmy na rynku. U nas możesz go zamówić już od paru groszy za sztukę.

Jednak zanim złożysz zamówienie, powinieneś wiedzieć, jak zrobić papier firmowy, jak powinien wyglądać jego wzór oraz czy własny projekt jest lepszy od szablonu.

Papier firmowy - wzór, szablon oraz inne istotne kwestie podczas projektowania

Najważniejsze podczas składania zamówienia jest to, aby dobrze zaprojektować papier firmowy. Wzór musi posiadać odpowiednie elementy, inaczej firmówka nie spełni swoich funkcji i cały wysiłek oraz wydane pieniądze pójdą na marne. Co więc należy umieścić na firmowym papierze listowym? Powinien zawierać:

  • logotyp;
  • adres siedziby i oddziałów firmy;
  • numer NIP, KRS i wysokość kapitału zakładowego;
  • telefon kontaktowy;
  • e-mail;
  • adres strony internetowej i profili społecznościowych.

Dane umieszcza się najczęściej w prawym, górnym rogu arkusza. Można też wydrukować na nim zwięzłe hasło reklamowe. Jednak nie może zajmować znacznej części powierzchni papieru.

Trzeba też pamiętać, że dobra firmówka:

  • jest tworzona z minimalnej ilości elementów — nie można umieszczać na niej zbyt dużo danych i kolorów, ponieważ wszystko zleje się w jedną całość. Najlepiej sięgnąć do kolorystyki firmy;
  • jest czytelna — oprócz odpowiedniej ilości danych, ważny jest adekwatny kolor i rozmiar czcionki oraz odpowiednie dobranie barw tła i stopnia ich nasycenia;
  • zawiera dane wydrukowane w miejscu, w którym będą one cały czas widoczne — umiejscowienie ich np. na środku arkusza spowoduje, że będą nieczytelne po zadrukowaniu lub zapisaniu papieru.

Istotną sprawą jest też to, co lepiej wykorzystać, aby dobrze zaprojektować papier firmowy — szablon czy własny projekt? Firmówka stworzona na podstawie tzw. gotowca jest szybsza i prostsza w wykonaniu. Może być dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie mają umiejętności graficznych i poczucia estetyki. Jednak w ten sposób bardzo trudno wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć listownik spójny z całym wizerunkiem firmy.

Jeśli więc nie jesteś w stanie samodzielnie stworzyć projektu, warto, abyś skorzystał z usług naszych profesjonalnych grafików. Pomogą Ci w zaprojektowaniu firmówki, która będzie odpowiedzią na Twoje oczekiwania i potrzeby branży, w której działasz. Jedyne, co musisz nam dostarczyć, to logotyp, dane firmy i inne elementy, jakie chcesz na niej umieścić.

Wiesz już jak stworzyć wzór firmowego papieru listowego. Jednak ta informacja nie wyczerpuje pytania, które brzmi: jak zrobić papier firmowy?

Jak zrobić papier firmowy? - składanie zamówienia

Po stworzeniu projektu firmówki i zapisaniu go w formacie TIFF, PDF lub JPG możesz już złożyć zamówienie na naszej stronie internetowej. W tym celu powinieneś wejść na podstronę dedykowaną temu produktowi. Następnie musisz wybrać odpowiedni dla Ciebie format arkusza papieru. Dostępne są 2 opcje - A4 i A5. Masz też możliwość zadecydowania, na jakim papierze ma być wydrukowany firmowy papier listowy. Do wyboru jest offset preprint 90 g lub 120 g. Niezależnie od tego, na który się zdecydujesz, możesz być pewien, że powstały produkt będzie wysokiej jakości, komfortowy w użytkowaniu i zostanie wyposażony w wyrazisty nadruk.

Każdy projekt jest realizowany w kolorystyce CMYK. Daje to pełną gwarancję dokładnego odzwierciedlania jego barw na wydruku. Jednak trzeba o tym pamiętać już na etapie prac projektowych. Każdy arkusz drukujemy jednostronnie. Aby produkt spełnił Twoje oczekiwania, musisz zatroszczyć się też o wyznaczenie odpowiedniego marginesu i linii spadu. W przeciwnym razie ważne elementy zostaną ucięte podczas wydruku. Nie zapomnij też o zachowaniu 300 dpi rozdzielczości. Jeśli chcesz od razu obliczyć, ile zapłacisz za całe zamówienie, możesz skorzystać ze specjalnego kalkulatora na naszej stronie.

Pamiętaj, że przejrzystą i zwięzłą instrukcję dotyczącą tego, jak zrobić papier firmowy, znajdziesz na naszej stronie internetowej podczas składania zamówienia. Jeśli masz jakieś wątpliwości, możesz skontaktować się z nami.

Wróć do listy artykułów