Rollup reklamowy - na co zwrócić uwagę przed zamówieniem

/blog/image/rollup-reklamowy.png 750 1200 OpenPrint.pl
18 stycznia 2022 Autor: Ewelina Górska
rollup-reklamowy-na-co-zwrocic-uwage-przed-zamowieniem.png

Rollupy to nic innego, jak ścianki reklamowe, które cieszą się naprawdę bardzo dużą popularnością. Ich atutem jest ogromna funkcjonalność, która sprawia, że można wykorzystywać je zarówno stacjonarnie, jak i traktować jako reklamę mobilną. Ich montaż nie nastręcza większych problemów, a samo wykonanie nie jest zbyt kosztowne. Decydując się na zamówienie rollupu reklamowego, warto pamiętać, że dzisiaj skorzystać można z drukarni internetowej. Aby jednak stojak reklamowy dobrze wywiązał się ze swojej roli, powinien charakteryzować się pewnymi cechami. Na co zwracać uwagę przed złożeniem zamówienia?

Gdzie sprawdzają się rollupy reklamowe?

Rollupy są obecnie standardem, jeśli chodzi o różnego rodzaju wydarzenia. Trudno dzisiaj znaleźć firmę biorącą udział w targach branżowych, eventach, wystawach czy szkoleniach, która nie decyduje się sięgnąć po rollup. W posiadaniu prawie każdej firmy znajduje się przynajmniej jeden stojak, który może być wykorzystany zarówno do zaprezentowania oferty firmy, jak i treści szkoleniowych. Dobrze wykonany rollup może:

  • być uzupełnieniem stoiska firmowego;
  • być świetną reklamą outdoorową;
  • być sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta.

Jest zarówno nośnikiem treści o charakterze reklamowym, jak i informacyjnym. Pod tym względem w przypadku rollupów nie ma żadnych ograniczeń.

O czym pamiętać, zamawiając stojak reklamowy?

Decydując się na rollupy, należy pamiętać, że obecnie dostępnych jest ich wiele modeli. Różnią się one między sobą między innymi formatem. Dlatego każdy, kto chce zamówić rollup, powinien poważnie zastanowić się nad tym, jakie są jego potrzeby, a także jaką funkcję ma pełnić rollup. Dzięki temu możliwy będzie wybór stojaka idealnie dopasowanego do potrzeb firmy. Warto przy tym pamiętać, że dobrą praktyką jest postawienie na stojak w mniej standardowym rozmiarze. To najlepszy sposób, aby skutecznie wyróżnić się wśród konkurencji. Jednocześnie trzeba pamiętać, że zupełnie inny rollup sprawdzi się wówczas, gdy zamierzamy dużo z nim podróżować, a czas na rozstawienie stoiska nie jest zbyt duży, a inny wtedy, kiedy szczególne znaczenie ma wymiar ścianki. Warto pamiętać, że zbyt mała powierzchnia rollupu nie sprawdza się, jeśli zależy nam na tym, aby umieścić na niej obszerne informacje adresowane do odbiorców. Bardzo mały rollup jest także słabo widoczny, co również istotnie przekłada się na jego skuteczność. Dlatego zdecydowanie rozsądniej jest postawić na większą ściankę reklamową. W razie wątpliwości dotyczących wyboru rozmiaru warto skontaktować się ze specjalistą. Wystarczy poradzić się pracowników drukarni, w której zamierzamy zamówić rollup.

Rollupy – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Decydując się na zakup rollupy, należy zadbać o to, aby idealnie wpisywał się on w potrzeby firmy, a jednocześnie by odpowiednio ją reprezentował i spełniał swoją rolę. Dlatego pamiętać należy o wyborze:

  • materiału wykonania;
  • techniki wydruku;
  • materiału, na którym znajduje się wydruk.

Jeśli chodzi o materiał wykonania, do wyboru mamy albo maszt, albo kasetę. W tym drugim przypadku wydruk będzie można bezpiecznie schować na przykład na czas transportu, skutecznie zabezpieczając go przed zniszczeniem. Warto pamiętać, że zarówno maszt, jak i kaseta powinny być wykonane z solidnym materiałów odpornych na zniszczenie. Zastosowana technika wydruku wpływa z kolei na to, jak ostatecznie będzie prezentowała się grafika. Bardzo dobrym wyborem jest na przykład sublimacja, która gwarantuje wyjątkową czytelność wydruku. Koniecznie trzeba także dobrać odpowiedni materiał, na którym znajduje się wydruk. Jeśli wybierzemy niewłaściwą tkaniną, musimy liczyć się z tym, że będzie ona przepuszczała światło. Pojawia się również wówczas ryzyko bladnięcia wydruku, co istotnie obniża jego trwałość. Dlatego nigdy nie należy stosować najtańszych rozwiązań. W razie wątpliwości warto skonsultować się z pracownikiem drukarni, w której planujemy zamówić rollup.

Jakie rodzaje rollupów są dziś dostępne?

Ścianki reklamowe to dzisiaj rollupy:

  • standard;
  • exclusive;
  • double.

Opcja exclusive to rozwiązanie odpowiednie dla najbardziej wymagających klientów. Charakteryzuje się bowiem naprawdę dużym obciążeniem, co przekłada się na zdecydowanie największą stabilność. Warto pamiętać, że obecnie dostępne są stojaki reklamowe zarówno jedno-, jak i dwustronne. W niektórych przypadkach w zupełności wystarczające są te pierwsze, w innych zdecydowanie lepiej wybrać modele dwustronne. Są one odpowiednie na przykład wówczas, gdy stoisko reklamowe ma charakter wielostronny.

Rollupy, czyli stojaki reklamowe, są wykorzystywane powszechnie. Na ich stosowanie decydują się firmy działające w różnych branżach. Trudno dzisiaj wyobrazić sobie wyjazd na konferencję czy tragi branżowe bez odpowiednio skomponowanego rollupu. Decydując się na nie, należy jednak pamiętać, aby nie zamawiać ich w pośpiechu. Należy rozważnie wybrać nie tylko format i kształt, ale również sposób naniesienia nadruku, a także materiał. To sposób na to, aby cieszyć się perfekcyjnie wykonanym rollupem.

Wróć do listy artykułów