Jak zaprojektować rollup reklamowy?

/blog/image/rollupy-reklamowe.png 750 1200 OpenPrint.pl
29 kwietnia 2022 Autor: Ewelina Górska
jak-zaprojektowac-rollup-reklamowy.png

Reprezentowanie swojej firmy oraz jej zalet w widoczny, a zarazem subtelny sposób, stanowi bardzo ważny element wszelkiego rodzaju targów reklamowych, na których zachęcamy potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług lub zakupienia naszego produktu. Najbardziej pomocnym narzędziem reklamy będzie w tej sytuacji rollup reklamowy, czyli swego rodzaju baner, który w widoczny sposób zasygnalizuje naszą obecność.

Rollup reklamowy jest jednym z najważniejszych i najlepszych narzędzi, jakie wystawca może posiadać przy sobie na targach. Dzięki typowo wizualnej budowie, rollupy przekazują stworzoną przez nas wiadomość w sposób szybki i bezpośredni. Tym samym sprawdzają się one idealnie jako materiał kontaktowy we wszystkich punktach sprzedaży. A zatem, pojawia się potrzeba stworzenia takiego rollupu, który cechować się będzie wysoką jakością i ergonomią, a także korzystną ceną.

Czym właściwie są rollupy reklamowe?

Rollupy reklamowe stanowią niezwykle skuteczny rodzaj reklamy zewnętrznej, choć mogą być stosowane również wewnątrz pomieszczeń. Rollup często określany jest też mianem stojaka reklamowego. Każdy taki stojak składa się z pewnych stałych elementów, takich jak: plansza reklamowa, wysięgnik, kaseta z mechanizmem rolującym, listwa zaciskowa oraz torba transportowa (w której przenosimy wszystkie elementy rollupu w formie rozłożonej).

A zatem, rollup reklamowy nie stanowi skomplikowanego mechanizmu – jest łatwy w montażu i demontażu, co sprawia, iż jest to mobilny rodzaj reklamy. Ponadto, zazwyczaj jest lekki i łatwy w transporcie. Ważną jego zaletą jest też możliwość świetnej prezentacji produktów lub usług naszej firmy. Dzięki wyszukanej grafice i nowoczesnemu designowi z pewnością przyciągniemy uwagę klientów czy też pracowników naszej firmy. Dodatkowo, nasz rollup reklamowy może okazać się inwestycją na długi czas ze względu na możliwość wymiany planszy reklamowej na nową.

Jak zaprojektować dobry rollup reklamowy?

Podczas projektowania i przygotowywania grafiki, którą planujemy nadrukować na rollupie, powinniśmy koniecznie pamiętać o przygotowaniu odpowiedniej kompozycji. Pozwoli nam ona na przekazanie jak największej ilości informacji w jak najbardziej minimalistycznej formie. Ostatnie lata potwierdzają, że w środowisku reklamy minimalizm jest coraz bardziej cenionym motywem przekazu, a także znacznie efektywniejszym niż przepych, który jest dość trudno odczytywalny.

Dobry projekt graficzny powinien cechować się następującymi elementami:

  • podczas tworzenia naszej grafiki pamiętajmy o umieszczeniu naszego logo na górze. Będzie ono swojego rodzaju znakiem sygnalizującym potencjalnemu klientowi, z kim dokładnie ma on do czynienia. Wystarczy szybki rzut oka na całokształt banneru.
  • twórzmy naszą kompozycję według konkretnego planu i na podstawie pewnych zasad. A mianowicie – grafika powinna być umiejscowiona od góry do dołu lub od lewej do prawej. Taki układ zapewni przechodniom najlepszy komfort związany z odczytywaniem informacji zaprezentowanych na rollupie.
  • zadbajmy o wysoką jakość grafiki. Jest to bardzo ważny aspekt, który przekłada się na dużo wyższą skuteczność oddziaływania przekazu reklamowego. Generalnie zaleca się, aby grafika była stworzona w formacie kolorów tzw. CMYK. Jest to format barw dedykowany specjalnie pod wydruki. Dobrze jest o tym pamiętać, ponieważ drugi niezwykle popularny format – RGB – nie sprawdza się niestety w przypadku drukowania grafik na obiektach fizycznych. Drukując w tym formacie musimy liczyć się z tym, że efekt końcowy będzie mocno odbiegał od projektu wyjściowego z uwagi na degradację wybranych kolorów.
  • kolorystyczny minimalizm. Kluczem do udanego projektu graficznego rollupu jest używanie kontrastów i barw widocznych, ale zarazem przyjemnych dla oka. Jednakże, wielu projektantów graficznych często o tym zapomina i tworzą oni projekty nadmiernie jaskrawe. Ponadto, należy pamiętać o tym, że kolorystyka rollupu powinna nawiązywać do treści, którą chcemy przekazać na naszym stojaku reklamowym, branży, w której działa nasz biznes, a także do kolorystyki naszej firmy. Przykładowo – zbyt żywe i jaskrawe kolory nie będą nadawały się do reklamowania eleganckiej i luksusowej biżuterii, ale z całą pewnością dobrze będą prezentowały się w reklamie firm budowlanych czy agencji reklamowych.

Mając na uwadze wszystkie wymienione punkty, będziemy w stanie stworzyć taki projekt rollupu, który zaowocuje nie tylko wysoką rzetelnością, lecz także wysokim stopniem rozpoznawalności wśród klientów. Dobrze wykonany projekt graficzny szybko odwdzięczy się nam zainteresowaniem wśród potencjalnych nabywców naszych dóbr czy usług.

Gdzie najlepiej umieścić stojak reklamowy?

Aby przygotowane przez nas rollupy reklamowe miały jak największą efektywność, powinniśmy zadbać o odpowiednie ich rozmieszczenie w punktach strategicznych. A zatem, najlepiej w takich miejscach, w których intensywny ruch potencjalnych klientów zapewni nam jak największą szansę zauważenia rollupu przez możliwie jak największą grupę odbiorców.

Wróć do listy artykułów