Co sprawia, że zauważamy tylko niektóre billboardy? Jak zostać zauważonym?

/blog/image/billboardy-cyfrowe.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
29 stycznia 2020 Autor: Tomasz Engelberg
co-sprawia-ze-zauwazamy-tylko-niektore-billboardy-jak-zostac-zauwazonym.jpg

Billboardy reklamowe są wpisane w nasze codzienne życie, tak bardzo, że przestajemy je zauważać. Dlatego na samym początku pozwolę sobie na wytłumaczenie co to jest billboard. Jest to reklama wielkoformatowa, nazywana dużą tablicą czy też plakatem reklamowym, który stosowany jest głównie w reklamie outdoorowej (zewnętrznej). Umieszczany jest na specjalnie do tego przystosowanych słupach reklamowych czy nawet na ścianach budynków, często jest dodatkowo oświetlony sztucznym światłem.


Billboardy cyfrowe wykonuje się w bardzo dużych formatach, aby mogły być widoczne z dalekiej odległości. Najczęstszy format dla tego typu wydruku określany jest mianem formatu europejskiego, inaczej eurobillboard o wymiarach 5,04 x 2,38 metra. Taka powierzchnia reklamowa daje nam bardzo duże pole manewru, tylko jak to wszystko wykorzystać? Na samym początku musimy zastanowić się do jakiego grona odbiorców chcemy aby trafiła nasza reklama. Następnie możemy zapoznać się z aktualnymi trendami w reklamie i razem z grafikiem stworzyć niezapomnianą grafikę na billboard

Na co musimy zwrócić uwagę?

Przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na lokalizację słupa reklamowego czy też budynku, na którym będzie eksponowany nasz billboard . W tym wypadku zadajmy sobie następujące pytania. Gdzie się znajduje? Jakie jest natężenie ruchu w okolicy? Czy dużo osób jest w stanie go zobaczyć? Te wszystkie niewiadome nie mogą pozostać bez odpowiedzi, a miejsce na naszą reklamę nie może być wybrane w ciemno. Najlepiej wybrać miejsce tam gdzie jest największa szansa na to, że zobaczy go jak najwięcej odbiorców. Jeżeli znajduje się przy ruchliwej ulicy to mamy większą szansę, że zostanie zauważony. Nie wybierajmy miejsc, gdzie reklam bilbordów może być więcej niż jeden czy dwa.

Kolor, kolor i jeszcze raz kolor!

W reklamach billboardów możemy policzyć najważniejsze aspekty nawet na palach jednej ręki, m.in. chwytliwe hasła, piękne zdjęcia i wspaniałe żywe kolory. No właśnie, co z tymi kolorami? Tutaj żółty, tam niebieski i jeszcze trochę czerwonego. Niby to takie proste wybrać paletę barw, ale czy zastanawiałeś się jak zareaguje na to konsument?
Wiele osób podświadomie, nawet o tym nie wiedząc zapamiętuje daną firmę na podstawie koloru. Czy w ten sposób mogę zostać zauważony, bardziej zapamiętany? Wydaje się to dziwne, ale taka jest prawda. Wiele przeprowadzonych badań wskazuje, że ponad 65% klientów podczas wyboru produktu uważa kolor za najistotniejszy element motywujący do zakupu. Dlaczego wtedy tego nie wykorzystać? Oczywiście, każda osoba jest inna i inaczej może interpretować wybrane barwy, które często są związane z trybem życia, a nawet samych charakterem. Ogólne samopoczucie osoby w danej sytuacji ma ogromne znaczenie. Przykładem może być tutaj kolor czerwony, jako barwa ciepła, z badań wynika, że ok. 15% klientów szybciej podejmuje decyzje, niż w przypadku innych kolorów. Dodatkowo barwy ciepłe przykuwają większą uwagę od kolorów zimnych.

Wróć do listy artykułów