Czego nie robić, czyli najbardziej nieudane ulotki reklamowe.

/blog/image/blog22.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
04 stycznia 2017 Autor: Martyna Ciudzińska
czego-nie-robic-czyli-najbardziej-nieudane-ulotki-reklamowe.jpg

Ulotki kojarzymy ze śmieciami, które regularnie musimy usuwać z naszych skrzynek na listy, gdyż zbiera się tam ich cała armia po tygodniu niezaglądania. Nawet ich nie czytamy i wyrzucamy do kosza, tak szybko jak się da, aby nie robić bałaganu. Jednak reklama w postaci ulotek może być jedną z najskuteczniejszych form promocji, ale tylko wtedy, gdy zostanie wykonana w atrakcyjny sposób.

Zła promocja, to taka, w której chcesz zadowolić cały świat!

Bill Cosby powiedział kiedyś "Nie znam klucza do sukcesu, ale kluczem do porażki jest próbować zadowolić wszystkich”. Warto wziąć to sobie do serca i zaprojektować ulotkę tak, aby trafić do najbardziej potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście sprawdzą ofertę Twojej firmy i finalnie z niej skorzystają. Najistotniejszy jest odpowiedni dobór treści do grupy docelowej! Najczęstszym błędem popełnianym przez przedsiębiorstwa to użycie niepasujących elementów, które sprawiają, że ulotka staje się nieczytelna dla odbiorcy.

ulotki dla firm

Grafik płakał jak projektował..

Zapewne spotkałeś się z ulotkami, których projekt był po prostu tandetny. Należy zadbać o to, aby zgadzał się on z identyfikacją wizualną Twojej działalności i aby znajdowały się na nim maksymalnie 3-4 kolory, które ze sobą współgrają. Nie chcesz chyba, aby potencjalny Klient dostał oczopląsu. Należy również pamiętać o tym, żeby nie używać wielu różnych czcionek w kilku kolorach - dwie w zupełności wystarczą. Ważnym elementem na etapie projektu, jest zachowanie jednakowych odstępów pomiędzy wierszami i akapitami.

Kopiuj, wklej –to się nie sprzeda!

Znane marki mają świetne ulotki, bo zatrudniają bardzo dużo specjalistów, którzy nad tym pracują w pocie czoła. Nie idź na łatwiznę i nie kopiuj, bo może to się źle odbić na wizerunku Twojej działalności. Klienci są uczuleni na coś, co ewidentnie jest skopiowane od innej firmy. Inspiruj się, ale przy tym bądź kreatywny i szukaj rozwiązań idealnych dla siebie. Warto zamówić projekt od drukarni, która wykonuje ulotki i mieć pewność, że specjaliści zadbają o oryginalność Twoich ulotek. Możesz wybrać formę najbardziej dla siebie atrakcyjną. Ulotka prosta sprawdzi się świetnie, jeśli chcesz żeby odbiorca widział wszystko od razu, a ulotka składana jest idealna, jeśli nie lubisz popularnych rozwiązań tylko te bardziej nieszablonowe.

ulotki reklamowe

Mamy nadzieję, że wiesz już czego nie robić w trakcie tworzenia nowych ulotek oraz na co należy zwrócić uwagę na etapie projektowania.

Wróć do listy artykułów