Czy druk ulotek ma sens w XXI wieku?

/blog/image/6987460785_c0f15da91a_b.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
11 października 2018 Autor:
czy-druk-ulotek-ma-sens-w-xxi-wieku.jpg

Wbrew pozorom i dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości ulotki to nadal fantastyczny, bo „żywy” sposób promowania firmy. Ulotki mogą przynosić wielkie korzyści wszystkim firmom, bez względu na to, czy mowa o wielkich korporacjach czy małych start-upach. Są świetnym sposobem na zwiększenie świadomości na temat Twojej marki i tego, co oferujesz, ale co więcej, zapewniają sprawdzony od dziesiątek, jeśli nie setek lat sposób dotarcia do klientów - w szczególności nowych klientów.

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych powodów, dla których warto nadal korzystać z ulotek w 2018 roku i latach kolejnych.

Po co korzystać z ulotek?

Powód nr 1: to coś namacalnego

Jedną z największych zalet używania drukowanych ulotek do promowania tego, co Twoja firma może zaoferować, jest to, że możesz zapewnić swoim klientom coś konkretnego. Podczas gdy na pewno również i Twoi klienci idą z duchem czasu i wkraczają w erę cyfrową, jest coś uspokajającego w tym, że trzymają coś w ręce, że mają informacje przedstawione czarno na białym. Ulotki oferują właśnie tę platformę reklamy.

druk ulotek

Powód nr 2: są niedrogie

Drukowane ulotki w dobie dzisiejszych nowoczesnych technologii mogą być bardziej przystępną cenowo alternatywą dla innych droższych rozwiązań marketingowych. Niski koszt sprawia, że stają się one użytecznym dodatkiem do każdej kampanii promocyjnej, a to pomoże zwiększyć zarówno świadomość marki, jak i zaprezentowanie posiadanej oferty.

Powód nr 3: ukierunkowany marketing

Dla firm, a zwłaszcza dla marketerów, jednym z największych wyzwań może być upewnienie się, że odpowiednie osoby zobaczą przygotowaną reklamę. Chcesz, aby pieniądze zainwestowane w promocję Twojej firmy ostatecznie doprowadziły do zwrotu z inwestycji.

W przypadku większości tradycyjnych formatów reklamowych, takich jak:

  • telewizja,
  • radio,
  • billboardy,
  • gazety,

inwestujesz jedynie w zwiększoną świadomość marki, jaką te platformy mogą zapewnić. Konsumenci zobaczą i usłyszą Twoją reklamę na tych platformach, ale czy to naprawdę istotne? Ulotki pozwalają Ci wykazać się znacznie mądrzejszym podejściem, ponieważ możesz kierować znajdującą się na nich reklamę dokładnie do tych klientów, do których chcesz trafić. Nawet możesz idealnie zaprojektować ulotkę, która jest dla nich właśnie dedykowana. Niezależnie od tego, czy kierujesz reklamy do klientów w oparciu o:

  • wiek,
  • lokalizację geograficzną,
  • historię zakupów.

W każdym z tych przypadków ulotki stanowią doskonały sposób na osiągnięcie prawdziwie ukierunkowanego podejścia marketingowego w XXI wieku. Tym bardziej, iż naprawdę jest dzisiaj w czym wybierać – nowoczesne ulotki nabierają nowego znaczenia.

W ramach kampanii reklamowych możesz postawić na:

Powód nr 4: aspekt osobisty

Jednym z rozwijających się obszarów marketingu drukowanego jest możliwość osobistego kontaktu z klientem. Jeśli w ciągu ostatnich lat stworzyłeś bazę klientów, możesz sprawić, iż każdy jeden poczuje się naprawdę wyjątkowo, gdy dokonasz personalizacji ulotki odpowiednim imieniem. Firmy o większych budżetach mogą nawet być w stanie spersonalizować przekaz każdej ulotki, upewniając się, że każda ulotka jest unikalna. Chociaż może to wydawać się dość czasochłonne – współczesne rozwiązania w świecie druku dają większe możliwości, niż nawet Ci się wydaje! Wszystko może być zautomatyzowane i dopracowane, bez straty czasu czy pieniędzy.

Wróć do listy artykułów