Czy inwestycja w ulotki reklamowe wciąż może przynieść korzyści?

/blog/image/notesy-na-zamowienie-wlasciwa-prezentacja-firmy-na-papierze.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
04 lutego 2022 Autor: Ewelina Górska
czy-inwestycja-w-ulotki-reklamowe-wciz-moze-przyniec-korzyci.jpg

Pomimo upływu lat, ulotki reklamowe to niezmiennie najpopularniejsza i jednocześnie najtańsza forma reklamy. Co więcej, przynoszą naprawdę dobre efekty, jeśli rozdają je doświadczone i otwarte osoby. Sam projekt powinien przyciągać uwagę, zawierać niezbędne informacje, a także przynosić korzyść potencjalnemu klientowi. Często do ulotek dodaje się drobne przedmioty, jak na przykład cukierki lub umieszcza się na nich kody rabatowe na produkty lub usługi. Ulotki powinny być wykonane z wysokiej jakości papieru i w estetycznych barwach, co podkreśli profesjonalizm danej firmy oraz zachęci odbiorcę do zapoznania się z jej pełną ofertą.

Ulotki reklamowe - skuteczny sposób na marketing

Najprostszą formę posiadają ulotki proste, które jednocześnie są też najtańsze w druku. Mieszczą jednak określoną ilość informacji, dlatego w przypadku, gdy chce się ich przekazać więcej, warto wziąć pod uwagę ulotki składane. Te zapewniają aż kilka stron do zagospodarowania, dzięki czemu pomieszczą dużą ilość tekstu oraz zdjęcia czy mapę.

Ulotki, podobnie jak inne materiały reklamowe, mogą być drukowane na różnych rodzajach papieru oraz na różnych gramaturach, a im wyższa gramatura, tym sztywniejszy papier. Wśród papierów do wyboru jest zazwyczaj papier offsetowy, kredowy bądź ozdobny. Największą popularnością ostatnimi czasy cieszy się papier kredowy mat, chociaż nie spada również zainteresowanie często spotykanym papierem kredowym połysk.

Oprócz papieru i gramatury ważny jest również format. Najczęściej spotkać można ulotki w formacie A5, choć klienci często decydują się także na ulotki plakaty i ulotki wizytówki.

Druk ulotek jako skuteczna dystrybucja treści

Ulotki to jeden z tańszych i skuteczniejszych sposobów na reklamę. Dzięki nim można bardzo szybko dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Mają uniwersalny charakter, co pozwala na wykorzystanie ich w każdej branży, do przekazywania wielu różnych informacji. Ich popularność nie słabnie od lat, gdyż nadal pozostają jednym z najefektywniejszych i najatrakcyjniejszych rozwiązań reklamowych.

Papier w ulotce pełni ważną rolę, jednak równie kluczowy jest jej projekt. Na pierwszy rzut oka powinna się wyróżniać na tle konkurencji, jednocześnie zachowując estetykę i indywidualny charakter. W treści ulotki znajdować się powinny przede wszystkim dane kontaktowe firmy, mapa dojazdu, a także hasła, które zainteresują i zaintrygują potencjalnego klienta. Osoba otrzymująca taką ulotkę powinna od razu zrozumieć przedstawioną ofertę i zostać zachęcona do nawiązania kontaktu. Ulotki mogą pełnić również rolę edukacyjną, informując na przykład o akcjach społecznych. Za ich pośrednictwem można też szukać osoby do pracy, szczegółowo opisując dane stanowisko. Sposób dystrybucji ulotek jest równie ważny, co jej wygląd. Powinny zajmować się tym odpowiednie osoby, które swoim wizerunkiem zaciekawią przechodnia i zachęcą do rozmowy.

Projektowanie i druk ulotki online

Często ulotki mają za zadanie pomieścić dużą ilość treści, która może wręcz stać się odpychająca dla odbiorcy. W przypadku ulotek prostych, najlepiej jest skupić się na jasnych i chwytliwych hasłach oraz zaprezentowaniu danych teleadresowych firmy. Uwagę przykuwają też promocje i kody rabatowe, które mogą zostać umieszczone na jednej ze stron ulotki. Ważne są też elementy graficzne, które powinny urozmaicać cały projekt, jednak nie przysłaniać go swoim wyrazem. Grafiki powinny nawiązywać do identyfikacji wizualnej firmy, aby klient już podświadomie zapamiętał charakterystyczne jej elementy.

Podsumowując, ulotki są wciąż bardzo skuteczną formą reklamy i chętnie wykorzystywaną przez przedsiębiorstwa z różnych branż. Przede wszystkim dlatego, że pozwalają na osobisty kontakt z potencjalnym klientem, a ich dystrybucja może odbywać się praktycznie od razu po wydrukowaniu ulotek. Odpowiednio projektując cały obszar ulotki, można zaprezentować wiele różnych informacji, od promocji poprzez ofertę firmy, aż po umieszczenie na nich ogłoszenia o pracę. W przypadku, gdy dany przekaz potrzebuje większej ilości miejsca, można postawić na ulotkę składaną bądź też na większy jej format, na przykład zamiast A5 - A4. W ten sposób zyskuje się nie tylko więcej wolnej przestrzeni, ale także większą czytelność przekazu oraz możliwość umieszczenia zdjęć bądź innego rodzaju grafik. Jeśli jednak informacje będą przekazywane hasłowo, a dystrybucja będzie się odbywać tradycyjnie, przekazując ulotki osobom na ulicy, wystarczająca będzie ulotka w formacie A6. Po pierwsze jest to większa wygoda dla osób je rozdających, a po drugie potencjalny klient łatwo będzie mógł ją schować do torebki czy nawet kieszeni. Jeśli chodzi o ulotki umieszczane w gazetach lub roznoszone do skrzynek pocztowych, można wówczas zastanowić się nad nieco większą formą - A5 lub A4. Wyróżnią się wówczas spośród wielu innych informacji dostarczanych przez konkurencję oraz przyciągną uwagę czytelnika. Nadal oczywiście nie należy zapominać o dobrym projekcie, który można wykonać samodzielnie, jednak warto zaufać w tej kwestii profesjonalistom.

 

Wróć do listy artykułów