Czym jest i co powinna zawierać broszura reklamowa?

/blog/image/broszura-reklamowa.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
12 grudnia 2023 Autor: Ewelina Górska
czym-jest-i-co-powinna-zawierac-broszura-reklamowa.jpg

Broszury reklamowe to rodzaj ulotek prezentujących ofertę firmy. Wpływają na pozytywny wizerunek marki i pomagają zwiększyć grono klientów. Warto przyjrzeć się ich treści, by stworzyć skuteczne narzędzie marketingowe. Oto co powinna zawierać broszura reklamowa!

Broszura reklamowa – co to jest i jaki jest jej cel?

Typowa broszura reklamowa jest jednym z najważniejszych elementów reklamy marki. Przedstawia działalność przedsiębiorstwa i prezentuje korzyści dla klienta, zachęcając go do kontaktu i skorzystania z oferty. Broszury zwykle drukowane są na papierze o większej gramaturze niż ulotki. Mogą być kilkukrotnie składane. 

Doskonałym przykładem jest katalog reklamowy, który zawiera dużo informacji o firmie i jej asortymencie. Na kilku zszytych stronach umieszcza się informację o ofercie sprzedażowej firmy.

Elementy broszury reklamowej

Każda broszura reklamowa składa się z okładki i środka. Broszura reklamowa jest zwykle niewielka i najczęściej ma formę zszywanego katalogu lub składanej ulotki. W przypadku niewielkich katalogów środkowe stronice mają mniejszą gramaturę. Okładka zwykle jest ozdobiona zdjęciem, grafiką i hasłem oraz logo firmy.

Broszura reklamowa – co zawiera jej treść?

Znasz już wygląd broszury reklamowej. Co zawiera w środku? Najważniejsze w niej są trzy elementy: treść, grafika i tzw. call to action. Ostatni z nich jest zachęceniem odbiorcy do skorzystania z oferty. Często wskazuje najwygodniejszy sposób kontaktu i podaje dane teleadresowe firmy. W nowoczesnych broszurach mogą być umieszczone kody QR z odnośnikiem do strony internetowej.

Zdjęcia użyte podczas tworzenia zawartości muszą być dla odbiorcy wiarygodne. Jednocześnie powinny być wykonane w profesjonalny sposób. W broszurach spotyka się fotografie produktowe, które najlepiej odzwierciedlają prawdziwy wygląd przedmiotów z oferty firmy. W przypadku sprzedaży usług warto korzystać z wysokiej jakości zdjęć stockowych lub prawdziwych fotografii obiektu hotelowego, placówki edukacyjnej czy lokalu gastronomicznego.

Jak zaprojektować kolorową broszurę reklamową?

Aby broszura dobrze spełniała swoją funkcję, należy ją starannie zaprojektować. Powinna składać się z rzetelnych informacji podanych w przystępny sposób. Aby poprawić jej atrakcyjność wizualną, warto zadbać o to, by była to ciekawa i kolorowa broszura reklamowa. W tym celu stosuje się dopasowany kolor tła, grafiki, wykresy i tabele oraz fotografie.

Wszystkie użyte zdjęcia muszą zachęcać do skorzystania z oferty. Należy się tym kierować podczas ich wykonywania i ewentualnej obróbki. Przy zlecaniu wydruku broszur w drukarni online warto pamiętać o odpowiednim oznaczeniu zdjęć i przesłaniu plików w formacie .pdf. Można też skorzystać z pomocy profesjonalisty, który zaproponuje układ graficzny i wykona projekt.

Broszury mogą być cennym materiałem reklamowym dla Twojej firmy. Skorzystaj z możliwości, jakie daje to narzędzie marketingowe. Stwórz idealny katalog reklamowy i zaprezentuj swój biznes, powiększając grono Twoich zadowolonych klientów. 

Wróć do listy artykułów