Jak wybrać wizytówki? – Kompleksowy poradnik cz.1

/blog/image/social_wizytowki_2_1.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
26 marca 2018 Autor: Wiktor Bogdanowicz
jak-wybrac-wizytowki-kompleksowy-poradnik-cz1.jpg

Posiadanie wizytówek jest nieodłącznym elementem towarzyszącym pracy. Praktycznie w każdej branży występują wizytówki, a większość spotkań biznesowych poprzedzone jest wymianą kontaktów w formie wizytówek. Chcąc zrobić dobre wrażenie na klientach czy dostawcach, warto zadbać o odpowiednią jakość wizytówek. W końcu są one częścią Twojego wizerunku (marki osobistej).

Format

Najpopularniejszym formatem wizytówek w Polsce jest standard 90x50 mm. Na zachodzie natomiast często spotykane są wizytówki o innym, ale zbliżonym formacie, czyli 85x55 mm. Te rozmiary wynikają z faktu, że zastosowanie ich jest najwygodniejsze dla użytkownika. Taka wizytówka mieści się idealnie w każdym portfelu czy wizytowniku. Dlatego właśnie ten rozmiar stał się standardem przy produkcji wizytówek.

Coraz częściej jednak możemy spotkać się z wizytówkami niestandardowymi. Mają one inne wymiary (w porównaniu do standardowych), a często nawet nie mają kształtu klasycznego prostokąta (np. wizytówki kwadratowe). Takie niestandardowe wymiary pojawiają się najczęściej u przedstawicieli zawodów kreatywnych, np.: grafików, projektantów czy architektów. Zastosowanie niestandardowych wymiarów z pewnością jest ryzykowne, ale odpowiednio wykorzystane może zrobić niesamowite wrażenie na odbiorcy, przez co właściciel wizytówki zostanie lepiej zapamiętany.

Podłoże

Standardowym podłożem wizytówki jest papier. Najczęstszym wyborem jest papier kreda mat 350g, który pojawia się w większości wizytówek. Przy takim rozwiązaniu najważniejszy jest stosunek jakość / cena. Niemniej, to tylko początek góry lodowej dostępnych podłoży pod wizytówki.

Wizytówki można praktycznie nadrukować na wszystkim, a jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia zamawiającego. Coraz częściej podłożem wizytówek bywa: karton, plastik, pianka, drewno, metal czy inne surowce (np. z recyklingu). Warto jednak przyjrzeć się z najczęściej wybieranemu materiałowi, czyli papierowi.

Papier

Najważniejszym parametrem papieru jest gramatura. Dla przykładu papier 350g oznacza, że 1 m2 papieru waży 350g. Przyjęło się również przekonanie, że czym większa gramatura papieru, tym lepiej będzie wyglądać wizytówka. Poniekąd jest to prawda, gdyż wszelkie wizytówki poniżej 250-300g wyglądają nieprofesjonalnie, co więcej – sprawiają wrażenie jakby były wydrukowane na domowej drukarce. Niestety wybierane one są często ze względu na ich niższą cenę.

Doskonale rozumiemy potrzeby klientów. Każdy szuka oszczędności i to całkowicie naturalne. Dlatego z myślą o tym, przygotowaliśmy specjalne promocje dla klientów. Pierwsza z nich jest stworzona dla nowych klientów OpenPrint.pl – 100 wizytówek za 1zł, druga natomiast jest już dla każdego klienta i korzystając z tej promocji można zamówić 500 szt. wizytówek o gramturze 350 za jedyne 46,75PLN netto.

Wracając jednak do gramatury papieru. Bardzo często jest ona błędnie porównywana do gramatury kartonu. Trzeba mieć świadomość tego, że gramatury kredy i kartonu są sobie nierówne. Papier kredowy ma dużo mniejszą gęstość niż karton, w związku z czym 350g kredowy papier nie będzie aż tak sztywny jak 300g karton. Atutem przemawiającym jednak za papierem jest jego tekstura. Papier kredowy, bez względu na to czy matowy czy błyszczący, jest dużo gładszy od kartonu. W związku z tym jest dużo przyjemniejszy w dotyku.

Największe jednak pole do manewru dają papiery ozdobne. Zalicza się do nich wszelkie papiery o dekoracyjnej fakturze, kolorowe kartony czy opalizujące papiery. W tym miejscu OpenPrint.pl oferuje naszym klientom wiele możliwości. Nie ma sensu jednak przytaczać nazw, gdyż one niewiele powiedzą laikowi. Dużo lepiej zobaczyć takie papiery na żywo.

Jak tego dokonać?

Nic prostszego! W OpenPrint.pl całkowicie za darmo przyślemy Tobie wzornik papierów. Dzięki temu będziesz mógł (mogła) samemu ocenić jaki papier najlepiej pasowałby do Twoich wizytówek i wybrać najlepszą opcję. Więcej o darmowym wzorniku można z resztą poczytać tutaj.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego papieru czy materiału to dopiero pierwszy krok przy projektowaniu własnych wizytówek. Następnym krokiem jest dobór odpowiednich uszlachetnień, o czym szerzej napiszę w następnym artykule.

Wróć do listy artykułów