Pokaż mi swoje ulotki, a powiem Ci kim jesteś

/blog/image/pokaz-mi-swoje-ulotki-a-powiem-ci-kim-jestes.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
14 czerwca 2019 Autor: Magdalena Pietrzyk
pokaz-mi-swoje-ulotki-a-powiem-ci-kim-jeste.jpg

Niemal każda drukarnia oferuje druk ulotek. Jednak nie zawsze wiemy, jakiego wyboru dokonać. Ogrom możliwości, formatów, rodzai papieru może spędzać sen z oczu. Wybrać wysoką jakość, czy postawić wyłącznie na bogatą treść? Czy można te kwestie umiejętnie połączyć?
Na to i wiele innych pytań postaramy się odpowiedzieć w tym artykule.

Cena, jakość, czas - czy można je pogodzić?


Technologie druku ulotek pozwalają łączyć wysoką jakość z szybkim czasem realizacji i atrakcyjną ceną. Tak, to możliwe. Nie każdy jednak musi wiedzieć, jak ów efekt uzyskać. Rodzai ulotek i dostępnych nakładów każdorazowo jest wiele, dlatego należy pamiętać, że Specjaliści pracujący w drukarni zawsze pomogą w wyborze optymalnych parametrów do druku.

Jaki format?


Wybór ulotki firmowej to pozornie prosta decyzja. Wielorakość papierów formatów i możliwości zadrukowana sprawia, że zagadnienie mocno się komplikuje.


Pierwszy i zdaje się, że najważniejszy punkt to format, w jakim chcemy wydrukować nasz produkt. Czy ma być to ulotka DL czy może zdecydujemy się na druk ulotek A4? Okiem grafika, wszystko zależy od wymagań projektu i jego stylu. Jeśli chcemy za pomocą naszego produktu przekazać Klientowi wiele informacji, nie decydujmy się na mały format ulotki i tym samym małą powierzchnię dla tekstów. W tym przypadku warto dokonać wyboru większego formatu, np druk ulotki A4 lub nawet ulotki w formie składanej, która tę powierzchnię sprawnie mnoży. Format ulotki czasami dopasowuje się do pozostałych materiałów reklamowych. Z punktu widzenia drukarni jest to jednak drugorzędna wytyczna. Żeby jednak nie pozostawić wątpliwości, warto żebyśmy posłużyli się przykładami. Chcesz wydrukować ulotki, które będą informowały przyszłych Klientów o otwarciu nowej restauracji Twojej marki. Chcesz pokazać gdzie i kogo mogą szukać. Na ulotce chcesz umieścić zatem rozpoznawalne już w okolicy logo firmy, mapkę z lokalizacją nowej restauracji oraz hasło, które przyciągnie Klienta. Zatem, czy potrzebujemy dużo miejsca dla tej formy przekazu? Zdecydowanie wystarczy nam druk ulotki A6 (105x148mm) lub ulotka DL (99x210mm). Większa ilość informacji, np. dokładny opis oferty czy bogate menu restauracji, będzie wymagało już od nas poświęcenia większej powierzchni, może być to zatem klasyczny format A4 (210x297mm) lub nieco mniejsza ulotka A5 (148x210mm), ale złożona z 4 stron.

 

Rodzaj papieru i jego gramatura.

Jaki rodzaj papieru i jaką jego gramaturę wybrać? Jak papier wygląda i co nazewnictwo gramatury oznacza? Rodzaj najlepiej wybrać oceniając go wizualnie czy poznając zamawiając wzornik papierów do druku. Na rynku obserwujemy mnóstwo różnych rodzai papierów pod druk materiałów reklamowych. Od standardowych offsetowych, poprzez powlekane a kończąc na papierach ozdobnych. W przypadku ulotek, standardem jest wykorzystywanie papieru powlekanego, kredowego. Najczęściej spotykanym i popularnym jest papier kredowy 130g w połysku. Niemal każda ulotka znaleziona przez nas w skrzynce pocztowej została wydrukowana na takim rodzaju podłoża.


Gramatura papieru oznacza z kolei nic innego, jak grubość papieru. Im wyższa gramatura, tym papier będzie sztywniejszy. Zatem, jeśli nasza ulotka ma być produktem standardowym, reklamować ofertę nowej restauracji, nowego butiku i dystrybuowana będzie na każdym rogu w okolicy, najlepiej skorzystać w druku z papieru kredowego o gramaturze 130g. Jeśli jednak Twoja ulotka ma być wizytówką jakości firmy i przeznaczona będzie wyłącznie dla Klientów już korzystających z oferty, zdecyduj się na papier o wyższej gramaturze (200-400g). Przykład wizytówki, która standardowo drukowana jest na papierze kredowym 350g może otworzyć nam granicę wyobrażeń na temat gramatur papieru i ich zastosowań w codziennej praktyce.

Zatem, druk ulotek stanowi kwestię indywidualną. Nie zawsze masz na nią pomysł, dlatego jako drukarnia oferujemy Ci, poza drukiem w atrakcyjnych cenach usługi graficzne w naszym studio projektowym, z którego udziałem stworzysz profesjonalny projekt graficzny, który dalej stanie się reklamą i wizytówką Twojej firmy.

Wróć do listy artykułów