Rozmowy z drukarnią – know how poprawnej komunikacji

/blog/image/rozmowy-z-drukarnia.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
01 marca 2019 Autor: Olgierd Orzechowski
rozmowy-z-drukarni-know-how-poprawnej-komunikacji.jpg

Powodem korzystania z usług drukarni online jest głównie obniżenie kosztów, a tym samym poprawa wyników finansowych. W konsekwencji efektywna komunikacja staje się drugim priorytetem i zbyt często gubi się gdzieś po drodze.

Jasne, każdy menedżer projektu będzie wiedział, jak ważne jest komunikowanie się, aby oczekiwania - przynajmniej w teorii - odpowiadały wynikom. Co zatem możemy zrobić, aby faktycznie tak było, a zamawiane w drukarni proste naklejki z folii czy też bardziej zaawansowany backlight były takie, o jakie marzyliśmy?

 

Klient a drukarnia: właściwa komunikacja

Są pewne kluczowe elementy, które pomagają w przezwyciężeniu niektórych przeszkód komunikacyjnych, a tym samym przyczyniają się do poprawy ogólnej komunikacji między obiema stronami współpracy. Przyjrzyjmy im się bliżej.

 

Kanały komunikacji

Każda wiadomość:

  • musi zostać przekazana zainteresowanym

  • powinna zostać zrealizowana za pośrednictwem ustalonych kanałów

To zachęci odbiorcę do przyjęcia wiadomości. Co więcej, jasno określone kanały sprawią, że stanie się to jasne, kiedy Ty jako Klient masz coś do przekazania. Kanały mogą być różne – spotkanie, rozmowa telefoniczna, ale w kontekście współpracy z drukarniami online najczęściej jest to wiadomość e-mail.

Ważne jest przy okazji podkreślić, iż komunikacja musi być przewidywalna - tzn. przychodzić w znormalizowanym formacie, aby łatwo było znaleźć kluczowe punkty. Wyrażaj więc jasno co masz na myśli i czego oczekujesz od końcowego projektu. Nie ma miejsca na domyły, jedynie na poradę.

 

Interaktywność komunikacji

Komunikacja między klientem a drukarnią powinna być interaktywna i jest to ważne na wszystkich etapach realizacji zamówienia, niezależnie od tego, czy dotyczy to składania zamówienie czy też ustalania szczegółów projektu. Nawet, jeśli w którymś momencie pojawi się komunikacja jednokierunkowa zarówno ze strony drukarni, jak i Twojej firmy powinna być wyznaczona osoba kontaktową, która może odpowiedzieć na pytania lub komentarze, czy też wyjaśniać na bieżąco wszelkie wątpliwości drugiej strony.

Wróć do listy artykułów