Szanowni Państwo, informujemy, że z dniem 1 sierpnia zmianie ulegają godziny pracy. Biuro obsługi klienta będzie dostępne w godzinach 8:00 - 16:00.

Składane ulotki i niestandardowe formaty

/blog/image/81192683_8640829_1.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
17 lipca 2025 Autor: Ewelina Górska Kategoria: Ulotki
Składane ulotki i niestandardowe formaty

Jednym z popularniejszych typów ulotek są ulotki składane, na których z powodzeniem mieszczą się większe bloki tekstu. Z ich pomocą można zadbać o efektowną reklamę, prezentując potencjalnym odbiorcom wiele niezbędnych informacji. Alternatywą dla zwykłych składanych ulotek mogą być materiały o niestandardowych formatach, które są równie skuteczne w działaniu. Poznaj więcej szczegółów!

Główne zalety ulotek składanych

Składane ulotki mają wiele atutów, które wpływają na ich popularność. Przede wszystkim zapewniają zwiększoną przestrzeń informacyjną. Można na nich zawrzeć wiele szczegółów, dlatego znakomicie sprawdzają się w przypadku prezentacji rozbudowanych ofert. Ich zaletą jest także elegancki wygląd - takie ulotki prezentują się bardzo efektownie i podnoszą prestiż reklamowanej marki. Ponadto, pozwalają czytelnie zareklamować daną ofertę, ponieważ układ treści można podzielić na bloki tematyczne. Warto też podkreślić, że składane ulotki są dostępne w przystępnej cenie - niski koszt produkcji to kolejny atut.

Przykładowe formaty ulotek składanych

Szeroki wybór różnych formatów ulotek składanych pozwala idealnie dostosować sposób reklamy do indywidualnych potrzeb. Do najpopularniejszych wariantów należy zaliczyć DL, który można porównać do trzy razy złożonego formatu A4. W zależności od oczekiwań może on być składany w pionie lub w poziomie. Inną propozycją jest opcja dwukrotnie składana 2x2, która udostępnia cztery wolne panele. Popularnością cieszy się także format C6, czyli ulotki składane w kształt litery C, z powodzeniem mieszczące się w kopercie. Oczywiście można również zdecydować się na niestandardowy format i zlecić druk ulotek na specjalne zamówienie. Przykładem są składane materiały reklamowe o ozdobnie wykończonych lub zaokrąglonych brzegach, bądź też o bardziej fantazyjnym kształcie. Za podstawę do stworzenia oryginalnej reklamy można przyjąć formaty ulotek od A6 poprzez różne wielkości kwadratów, aż po A3. Interesującą propozycją mogą być także ulotki z klapkami typu pop-up czy też składane w kształt półkola.

Projekty ulotek składanych - wskazówki

Odpowiedni projekt ulotki składanej jest kluczem do stworzenia skutecznej reklamy. Należy pamiętać przede wszystkim o optymalnym rozmieszczeniu tekstu, aby treść była czytelna. Istotne jest zachowanie właściwej odległości od krawędzi - najlepiej utrzymać margines minimum 3 mm od każdej krawędzi. Trzeba też mieć na uwadze, aby nie zamieszczać treści na linii składania - sekcje powinny mieścić się w liniach wyznaczonych przez łamanie. Projekty ulotek muszą także uwzględniać odpowiednio rozmieszczone grafiki i zdjęcia, którymi należy przełamywać duże bloki tekstu. Znamienne jest również, aby zachować czytelny font, najlepiej 10-12 punktów.

Podsumowanie

Chcesz zamówić materiały reklamowe, na których bez problemu zmieścić większą ilość tekstu? W takim razie postaw na ulotki składane i wybierz projekt, który spełni Twoje oczekiwania! W przygotowaniu skutecznych ulotek możesz liczyć na naszą drukarnię - chętnie podpowiemy, jaki format będzie najlepszym rozwiązaniem i pozwoli Ci dotrzeć do wielu potencjalnych klientów!

Sprawdź również wszystkie ulotki jakie możesz wydrukować online, a w szczególności nasze ulotki reklamowe!

Inne wpisy z kategorii Ulotki
/blog/image/81192683_8640829_1.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Składane ulotki i niestandardowe formaty Składane ulotki i niestandardowe formaty
/blog/image/kolportazulotek.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Strategie kolportażu ulotek: jak efektywnie dystrybuować reklamy Strategie kolportażu ulotek: jak efektywnie dystrybuować reklamy
/blog/image/84408952_9949078_1.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Uszlachetnianie ulotek: laminacja, lakier UV i inne efekty Uszlachetnianie ulotek: laminacja, lakier UV i inne efekty
Wróć do listy artykułów