Ulotki - przeżytek? Jak skuteczna reklamować poprzez sampling ulotek.

/blog/image/sampling_ulotek_openprint.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
08 lutego 2019 Autor: Olgierd Grzeszczyk
ulotki-przezytek-jak-skuteczna-reklamowac-poprzez-sampling-ulotek.jpg

 

Ulotki są klasycznym przykładem tego, jak skuteczne i oszczędne mogą być tradycyjne techniki marketingowe.

W tym miejscu przyjrzymy się, dlaczego marketing ulotek powinien zostać uwzględniony w ramach Twojej długofalowej strategii.


Ulotki: ekonomiczny sposób na dotarcie do lokalnych klientów

Jedną z najlepszych rzeczy w kwestii samplingu ulotek jest to, że zapewnia to opłacalny sposób dotarcia do lokalnych klientów. Chociaż internet stał się ważnym kanałem pomagającym w dotarciu do lokalnych odbiorców, nadal nie jest w stanie pokonać lokalnych technik marketingu offline, szczególnie, jeśli mowa o tak eleganckiej formie reklamy jaką są ulotki z hot stampingiem

Dzieje się tak dlatego, że odpowiednio wszystko organizując, jesteś w stanie wysłać ulotki nawet do wysoko ukierunkowanych gospodarstw domowych. Oznacza to, że chodzi o grupy docelowe, które są bardziej skłonne do zainteresowania się Twoimi usługami. Dzięki temu:

  • nie marnujesz wysiłków marketingowych
  • zapewniasz znacznie wyższy współczynnik konwersji


Umożliwienie dostarczenia dodatkowych informacji: składane ulotki


Oczywiście inną korzyścią z ulotek jest to, że umożliwiają dostarczanie o wiele więcej informacji -niż na przykład jest to możliwe za pośrednictwem mediów społecznościowych. Odpowiednio zaprojektowane ulotki składane znacznie zwiększają szanse na sprzedaż.

Musisz jednak upewnić się, że nawet jeśli masz do wykorzystania sporą przestrzeń – tak jak ma to miejsce w przypadku modeli składanych dodajesz tylko odpowiednie informacje. Jeśli bombardujesz konsumenta zbyt dużą ilością informacji, może to mieć przeciwny skutek.


Wzory wizualnie przyjemne: ulotki, które nie lądują w śmieciach


Kolejną zaletą reklamy ulotek jest to, że są one w stanie lepiej przyciągnąć uwagę odbiorców. Są wizualnie przyjemne i jak widać, dostępne w szerokiej gamie:

  • wzorów
  • kształtów
  • rozmiarów.

Możesz ich używać do tworzenia przyciągających uwagę nagłówków, dostarczania kolorowych obrazów i podawania faktów i statystyk konsumenckich, które spowodują, że potencjalni odbiorcy będą chcieli zainwestować w Twój produkt lub usługę.

Pomyśl o tym porównując ulotki do książek. Mimo, iż ich elektroniczne wersje przyjęły się w znacznej mierze, wciąż jest wielu konsumentów, którzy wolą zapach nowej książki. To samo można powiedzieć o Twoich klientach. Niektórzy mogą preferować bardziej cyfrowe podejście, ale wciąż jest wielu, którzy docenią bardziej tradycyjną formę marketingu: ulotki!

Tak więc, gdy tworzysz swoją strategię marketingową, na pewno powinieneś rozważyć dodanie do niej samplingu ulotek. Najbardziej skuteczna strategia marketingowa i tak obejmuje szereg różnych metod, zarówno w trybie online, jak i offline. Powinieneś również monitorować wydajność każdej z wybranych platform. W ten sposób możesz pozbyć się tych metod, które nie przynoszą znaczących zysków, i skupić swoją uwagę na tych, które to robią.

Wróć do listy artykułów