Wydruk ulotek to cały złożony proces

/blog/image/wydruk-ulotek-to-caly-zlozony-proces.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
24 września 2020 Autor: Mateusz Adamczyk
wydruk-ulotek-to-caly-zlozony-proces.jpg

Ulotka reklamowa jest jedną z tych rzeczy, którą posiada praktycznie każda duża firma. Rodzajów ulotek reklamowych jest wiele, może to być ulotka z menu restauracji lub gazetka reklamowa , którą sklepy wielkopowierzchniowe rozdają dla klientów odwiedzających sklep lub zatrudniają osoby do ich kolportowania w różnych lokalizacjach. Często takie ulotki reklamowe trafiają również do naszych skrzynek na listy. Ale zanim taka ulotka trafi gdziekolwiek najpierw musi zostać w jakiś sposób wyprodukowana. Cały proces produkcji zapoczątkowuje pomysł na jej stworzenie, który zaczyna raczkować w głowach osób zarządzających w danej firmie. Jeżeli już zapadnie wiążąca decyzja o tym, żeby taką ulotkę reklamową zrobić, to ta informacja musi trafić do odpowiedniej osoby, która potrafi ją zaprojektować. Gdy projekt ujrzy już światło dzienne i zostanie zaakceptowany bez żadnych poprawek, należy odpowiednio przygotować plik do druku. Gdy wszystko jest już gotowe to nie pozostaje nic innego jak wybrać rodzaj papieru, na którym zostanie wydrukowany wspomniany projekt i zlecić druk ulotek w profesjonalnej drukarni. Jedną z nich jest OpenPrint.pl, gdzie w ofercie znajduje się ogromy wybór produktów w ramach ulotek reklamowych. Oprócz standardowych realizacji wykonujemy również zamówienia niestandardowe z rzadkimi metodami uszlachetniania oraz w nietypowych wymiarach samej ulotki. Gdy przyjdzie wam drukować ulotki dla swojej firmy, polecamy sprawdzić nasza ofertę.

Krótka historia ulotki reklamowej


Ulotki reklamowe można spotkać praktycznie na każdym kroku. Będąc w galerii handlowej ulotki z kuponami rabatowymi do pobliskiego fast foodu rozdawane są przez studentów. Z kolei odwiedzając jakiekolwiek targi branżowe przeważnie wychodzimy z hali targowej ze stosem wizytówek i ulotek reklamowych firm wystawiających się na danym wydarzeniu. A czy zastanawiałeś się kiedyś jak została zapoczątkowana historia ulotki reklamowej i kiedy miały miejsce jej narodziny? Wiarygodne źródła podają, że pierwsza oficjalna ulotka reklamowa została wyprodukowana w Niemczech w 1525 roku, chociaż są też dowody na to, że pierwowzorem tamtej ulotki były skrawki papieru z pieczątkami średniowiecznych rzemieślników, jednak dla tej formy reklamy nie znamy dokładnej daty jej powstania, więc to co miało miejsce w Niemczech jest datą wynalezienia ulotki reklamowej. Nie byłoby to jednak wszystko możliwe gdyby nie przełomowe wydarzenie, które zmieniło w znaczący sposób bieg rozwoju ludzkości. Niemiecki uczony Johannes Gutenberg opatentował pierwszą metodę druku, czyli szybkiego powielania zapisków uczonych czy kopiowania książek. Jedną z ciekawszych anegdot w historii ulotek reklamowych jest fakt, że podczas wojen światowych były kolportowane w zmobilizowanych opozycyjnych obozach i pełniły jedną z form motywacji do walki oraz przekazywania pomiędzy sobą istotnych informacji.

Ulotki reklamowe i ich funkcje


Ulotka reklamowa spełnia dwie podstawowe funkcje - informacyjną oraz promocyjną. Sposób jej wykorzystania w głównej mierze zależy od rodzaju prowadzonej działalności i miejscu przeznaczenia, w którym taka ulotka będzie spełniać swoją rolę. Dla przykładu, żeby porównać funkcje ulotki, możemy wziąć duży dyskont spożywczy o ugruntowanej pozycji na rynku oraz jakikolwiek urząd gminy czy miasta. Jak łatwo zauważyć są to dwie różne typy przedsiębiorstw zajmujących się zupełnie innymi obszarami życia. W dyskoncie kupujemy żywność i inne produkty spożywcze i w tym przypadku ulotka reklamowa pełni funkcję promocyjną, ponieważ w gazetkach dyskontowych przeważnie mamy przedstawione promocje na dane produkty oraz wybrane, najlepsze produkty z oferty. Jest w tej gazetce również element informacyjny, mianowicie przeglądając ją dowiadujemy się o cenach produktów. W drugim przypadku jakim jest urząd gminy, jakakolwiek ulotka pełni funkcję informacyjną. W ten sposób przekazywana jest informacja dla petentów o przeróżnych programach pomocowych, nowych usługach lub innych ważnych wydarzeniach.

Wróć do listy artykułów