Jak zrobić ulotkę reklamową - poznaj kolejne kroki

/blog/image/ulotki-reklamowe_1.png 750 1200 OpenPrint.pl
04 listopada 2022 Autor: Ewelina Górska
jak-zrobic-ulotke-reklamow-poznaj-kolejne-kroki.png

Ulotka reklamowa to jeden z najlepszych sposobów na skuteczny marketing zarówno małej firmy, jak i dużej korporacji. Wynika to z faktu, że może ona dostarczać klientowi niezbędnych informacji o firmie przy jednoczesnym oferowaniu atrakcyjnych usług. Niestety, samo chwytliwe hasło to trochę zbyt mało, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Jak zrobić ulotkę reklamową i o czym jeszcze należy pamiętać? Zapraszamy do lektury! 

Jak zrobić ulotkę reklamową? To proste! 

Ulotki reklamowe to zdecydowanie jedna z najskuteczniejszych i najbardziej uniwersalnych form promocji, na jakie decydują się poszczególne firmy. Pozwalają one bowiem szybko dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów, co sprawdza się w szczególności, gdy chcemy przekazać informacje o naszym nowym produkcie, usłudze czy atrakcyjnym rabacie. 

Niestety, niewiele osób wie, jak zrobić ulotkę reklamową. Taka forma marketingu wiąże się dobrze przemyślaną strategią i sporymi pokładami kreatywności. Samo zaprojektowanie ulotki można zlecić grafikowi, a następnie oddać projekt do drukarni, ale sama koncepcja i pomysł na to, co ma ona przedstawiać, jest już po naszej stronie. 

Jak zrobić ulotkę reklamową? Krok pierwszy

Na samym początku należy zastanowić się, co w ogóle ma dana ulotka reklamowa przedstawiać. Trzeba określić jej cel i właściwie dopasować teksty. W tym miejscu konieczna będzie prawdziwa burza mózgów i ustalenie m.in. hasła reklamowego. Musi być ono chwytliwe i łatwe do zapamiętania — dobrze też, jeśli budzi ono pozytywne skojarzenia. Nie zaleca się bombardowania odbiorcy niezliczonymi informacjami i natłokiem treści - lepiej postawić na proste i czytelne sformułowania. Warto również wykorzystać liczby, które znacznie szybciej przykuwają uwagę niż klasyczny tekst. 

O tym, jak zrobić ulotkę reklamową należy się dowiedzieć, zanim w ogóle rozpoczniemy prace koncepcyjne. Oprócz wspomnianych haseł marketingowych istotną funkcję pełni też oprawa graficzna. Tym elementem powinien zająć się wyspecjalizowany grafik, który zaprojektuje stronę wizualną według naszych wskazówek. Na samym końcu ulotkę trzeba jeszcze wydrukować, uwzględniając to, aby była jak najwyższej jakości.

Jakie informacje zamieszczamy na ulotce? 

Przede wszystkim muszą się na niej znaleźć informacje dotyczące firmy. Mowa o absolutnych podstawach, takich jak: logotyp czy dane kontaktowe. Nieco niżej warto umieścić hasło reklamowe wraz z opisem usługi oraz produktu. W mniej widocznym miejscu można dodać odnośniki do social mediów. Dobrze też wyeksponować informacje na temat aktualnych promocji oraz rabatów.  

Ulotka musi być estetyczna i nienachalna. Każdy element powinien być maksymalnie dopieszczony, a całość elegancka i schludna. Należy też pamiętać, że ulotka reklamowa to nie tylko forma promocji usług czy produktów, ale także wizytówka firmy. Dlatego też warto zainwestować w lepszą jakość druku, biorąc przy tym pod uwagę opinie innych klientów, portfolio drukarni, czas realizacji zlecenia oraz materiał.

Wróć do listy artykułów