Notesy reklamowe a budowanie pozytywnego wizerunku marki

/blog/image/notesy-reklamowe-a-budowanie-pozytywnego-wizeruku-marki.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
15 lipca 2019 Autor: Magdalena Pietrzyk
notesy-reklamowe-a-budowanie-pozytywnego-wizerunku-marki.jpg

Notes to produkt, z którego niemal każdy korzystał lub wciąż korzysta. Często nie wiemy jednak, skąd ów produkt pochodzi. Notesy reklamowe, a takich wśród użytkowników mamy najwięcej, stanowią często podświadomą reklamę. 

Dlaczego notesy?

To narzędzie powszechne i jednocześnie łatwe i przyjemne w projektowaniu. Istnieje kilka stałych elementów dla tego produktu, jednak jego ostateczny wygląd zależy wyłącznie od inwencji twórczej marki. Notesy z nadrukiem, to nieodłączny element każdej firmy, zwłaszcza tych usługowych. Wyobraźmy sobie sytuację, w której Klient oczekuje od obsługi biura bądź sklepu zanotowania ważniejszych informacji lub oferty, które będzie mógł ze sobą zabrać po spotkaniu. Możemy oczywiście notować na czystym papierze, jednak notesy reklamowe zdają w takiej sytuacji sprawdzian. Klient może taki produkt otrzymać od nas w prezencie, będzie korzystał z niego jako przedstawiciel swojej firmy. My, będąc np. jego dostawcą materiałów zyskujemy najlepszą reklamę. Notes sam pracuje na naszą markę. Podobnie dzieje się w przypadku potraktowania tego produktu jako jedno z narzędzi pracy Twoich Pracowników. Obsługując Klientów pokazują profesjonalną stronę Twojej marki i budują pozytywny wizerunek firmy.

Jak zaprojektować notes?

Wspomniany został już fakt, że wygląd notesu reklamowego zależy wyłącznie od wyobrażenia marki. Nie stoi to jednak na przeszkodzie, żeby wykorzystać w projekcie pewne stałe elementy, które pozwolą użytkownikom na sprawne korzystanie z produktu. Najbardziej znanym są kratki, którymi wypełnia się większość powierzchni projektowej. Ten element, zgodny ze standardem ułatwia uporządkowane zapisywanie treści. Możesz oczywiście użyć linii lub pójść dalej i w zupełnie inny sposób wyznaczyć przyszłemu użytkownikowi miejsce do notowania. Podstawą jest umieszczenie logotypu właściwie w dowolnym miejscu. Najczęściej stosowaną praktyką jest umieszczanie go w górnej częściej, np. łącznie z hasłem reklamowym lub danymi firmy. Te jednak częściej umieszcza się w stopce strony. Sama kolorystyka stanowi już zupełnie indywidualną kwestię, należy jednak zwrócić szczególną uwagę na dalszą funkcjonalność podłoża, np. żeby kolor tła nie było zbyt ciemny, co użytkownikowi może utrudnić lub uniemożliwić notowanie. Ponadto papier stosowany przy notesach, jakim jest offset (najczęściej 90g), jest papierem, który posiada swoją możliwość wchłonięcia farby, musimy zatem zważać na materiał, na którym chcemy drukować. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości obsługa drukarni pomoże je rozwiać.

Rodzaje notesów

Notes klejony bez okładki jest najczęściej wybieranych produktem z tej właśnie grupy. Projektujesz jedną stronę, a my zajmujemy się resztą – umieszczamy projekt na każdej stronie i sklejamy strony z kartonową podkładką na końcu. Notes klejony z okładką to nic innego jak powyższa forma, ale dodatkowo projektujesz stronę okładki a my drukujemy ją na papierze kredowym o gramaturze 170g i umieszczamy na początku notesu. Nieco bardziej ekskluzywna forma to notes spiralowany, w przypadku którego do wykorzystania masz okładkę zewnętrzną, wewnętrzną oraz projekt stron wewnętrznych. W tym przypadku korzystamy z projektu aż 3 stron. Możesz umieścić na nich motywy swojej identyfikacji wizualnej oraz nieco więcej informacji o firmie. Drukarnia zadba o wszelkie szczegóły.

Ostateczny wybór wyglądu i formy notesu należy wyłącznie do Ciebie. Jako drukarnia zachęcamy do kontaktu w celu wszelkiej pomocy i rady. Jeśli nie posiadasz projektu, nasze studio graficzne wykona dla Ciebie każdy projekt pod druk w OpenPrint.pl. Pamiętaj, ogranicza Cię wyłącznie Twoja wyobraźnia!

Wróć do listy artykułów