Papier firmowy – satysfakcja klienta to priorytet

/blog/image/papier_firmowy.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
01 lutego 2019 Autor: Olgierd Orzechowski
papier-firmowy-satysfakcja-klienta-to-priorytet.jpg

Jednym z takich uroczych forteli jest papier firmowy

Papier firmowy a satysfakcja klienta – jak to uzyskać?

Kiedy firma decyduje się zaprojektować papier firmowy lub zmienić ten, który już ma to osoba odpowiedzialna za to zadanie musi pamiętać, że jest wiele aspektów, które należy koniecznie wziąć pod uwagę. Papier firmowy jest równie ważny jak marka, ponieważ reprezentuje firmę i może odpowiadać za pierwsze wrażenie wśród potencjalnych klientów. 

Dlatego papier firmowy musi wyglądać profesjonalnie, w przeciwnym razie klienci mogliby zakładać, że biznes jest mniej kompetentny i nie chce mieć z nim żadnego kontaktu. Praca z profesjonalnym grafikiem i firmą poligraficzną taką jak nasza sprawi, że firma składająca zamówienie finalnie otrzyma papier firmowy, na który zasługuje i który spodoba się obecnym i potencjalnym klientom.

Taki papier firmowy powinien:

  • zawierać logo
  • być utrzymane w zgodzie z ogólną kolorystyką firmy
  • wyglądać profesjonalnie i schludnie


Po sprawdzeniu i wybraniu papieru firmowego nie można zapomnieć, iż wszystkie materiały biurowe, których firma używa, muszą zostać zmienione tak, aby były osadzone właśnie na tym papierze.

Obejmuje to zmianę wszystkich materiałów biurowych wykorzystywanych przez firmę do korespondencji, w tym chodzi o:

  • koperty
  • wszelkie zamówienia i faktury
  • arkusze
  • notatniki 
  • notesy

Warto również zwrócić uwagę także na aktualizację wszystkich wizytówek wydrukowanych dla dyrektorów firm i sprzedawców.

Dlaczego nie można o tym zapomnieć stawiając na papier firmowy?


Ważne jest, aby wszystkie firmowe papiery były utrzymane w tej samej stylistyce, ponieważ to właśnie przyczyni się to do wzmocnienia nie tylko wizerunku firmy ogólnie, ale przede wszystkim tego jakie Twoja firma ma znaczenie w oczach klienta. Kiedy wszystko zostanie opublikowane lub wysyłane do klientów – na pewno przyniesie korzystne wrażenie tym, którzy planują robić z firmą interesy. Zasada jest prosta: im bardziej profesjonalnie firma wygląda, tym więcej klientów przyciągnie!

Czy wiesz, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby papier firmowy był taki sam jak logo firmy? Oczywiście, nierzadko wymagałoby to jeszcze większych zmian, takich jak zmiana napisów we wszystkich pojazdach firmowych, oznakowanie przed budynkami firmy i aktualizacja wyglądu strony internetowej firmy – ale w większości przypadków: warto. Dla satysfakcji klienta oczywiście, a zadowolony klient zawsze przekłada się na większe zarobki.

Wróć do listy artykułów