Przykłady ciekawych czcionek z polskimi znakami, które sprawdzą się w druku online

/blog/image/przyklady-ciekawych-czcionek-w-druku-online.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
02 stycznia 2024 Autor: Ewelina Górska
przyklady-ciekawych-czcionek-z-polskimi-znakami-ktore-sprawdz-sie-w-druku-online.jpg

Samodzielne przygotowanie projektu dla drukarni online to nie lada wyzwanie. Jedną z rzeczy, o których trzeba pamiętać, jest odpowiedni dobór rodzaju czcionki. Powinna być prosta, czytelna i elegancka. Czcionka musi też zawierać polskie znaki, by tekst prezentował się spójnie. Podpowiadamy, które fonty spełniają to kryterium!

Jakie znaczenie ma dobór czcionek do treści artykułów reklamowych?

Gdy składasz zamówienie w drukarni online musisz pamiętać o tym, by przesłać jasne wytyczne dotyczące wyglądu gotowej ulotki, wizytówki, katalogu itd. Na tym etapie musisz wiedzieć, czy wybrana przez Ciebie czcionka ma polskie znaki. Nie wszystkie punkty świadczące usługę druku weryfikują poprawność wyboru fontu, koncentrując się na innych kwestiach dotyczących zamówienia. Dlatego wybór czcionki z polskimi znakami diakrytycznymi jest Twoim zadaniem. 

Co się stanie, gdy przez przypadek wybierzesz czcionkę bez polskich liter? Jeśli zlecisz wydruk z użyciem takiego fontu, uzyskasz nieprofesjonalny wygląd, który – niestety – będzie zwracał uwagę odbiorcy. Dlatego dołóż wszelkich starań, by uniknąć tego błędu. Jeśli masz wątpliwości, która czcionka do druku ma polskie znaki, poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi. 

Szeryfowy Times New Roman – prosta czcionka do druku 

Wizytówki i ulotki to najczęściej zamawiane proste wyroby poligraficzne. Stosowane w nich czcionki powinny charakteryzować się dużą czytelnością. Oprócz logo firmy znajdują się tam dane kontaktowe i krótka informacja o ofercie. Najlepszy w tej sytuacji jest Times New Roman. Jest on czcionką szeryfową, czyli zdobioną i dobrze nadaje się na wizytówki. Krój ten powstał w 1931 roku i od tej pory jest stale obecny w branży. 

Najpopularniejsze czcionki z polskimi znakami – bezszeryfowy Calibri 

W niektórych artykułach poligraficznych najbardziej liczy się prostota i czytelność czcionki do druku. Tekst wygląda wtedy profesjonalnie i schludnie. Czytelnik ma ułatwione zadanie, ponieważ dobrze przyswaja informacje zawarte na wydruku i szybko wyszukuje najważniejsze treści. 

Jeśli szukasz czcionki z polskimi znakami odpowiedniej do druku ulotek, wizytówek i broszur wykorzystywanych w biznesie, zainteresuj się pismem bezszeryfowym. Czcionka Calibri to przykład fontu pozbawionego dodatkowych zdobień. Jest to font zaprojektowany specjalnie dla Microsoftu w roku 2005. 

Prosta i czytelna czcionka do druku, czyli Gill Sans 

Minimalizm i prostota to bardzo ważne cechy efektownego pisma. Gill Sans świetnie nadaje się do tworzenia nagłówków – to doskonała bezszeryfowa czcionka do druku ulotek i broszur informacyjnych. Czas jej powstania określa się na 1926 rok, a już w 1929 zdobyła dużą popularność. Używana jest na różnego rodzaju materiałach reklamowych. Można ją spotkać na plakatach, broszurach i wizytówkach. 

Siostra czcionki Arial, czyli Helvetica 

Dobrze znany Arial charakteryzuje się prostotą i doskonałą czytelnością. Podobna do niego jest Helvetica, która powstała w 1957 roku. Helvetica to czytelna czcionka do druku z polskimi znakami diakrytycznymi. Cechuje się dużym podobieństwem do popularnych czcionek komputerowych, dlatego oko współczesnego czytelnika może bardzo szybko przeskanować tekst w poszukiwaniu ważnych informacji.

Baskerville – elegancka i ciekawa czcionka o długiej historii

Czcionka Baskerville została zaprojektowana w 1754 roku, może więc poszczycić się długą historią. Jest to czytelna czcionka do druku artykułów, książek i czasopism. Cechą charakterystyczną tego pisma szeryfowego są zaokrąglenia liter. Fakt, iż obecnie nadal jest chętnie używana, świadczy o jej ponadczasowym charakterze. Elegancka i prosta Baskerville to czcionka do druku dająca doskonały efekt wizualny. Jest idealna do tworzenia dłuższych bloków tekstowych. 

Czcionki z polskimi znakami takie jak Times New Roman, Calibri, Gill Sans, Helvetica i Baskerville doskonale nadają się do tworzenia broszur, ulotek, wizytówek i katalogów w języku polskim. Sprawdź, która z nich najlepiej koresponduje z szatą graficzną Twojego projektu!

Wróć do listy artykułów