Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?

/blog/image/blog3_1.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
23 marca 2017 Autor: Martyna Ciudzińska
jak-powinna-wygldac-profesjonalna-wizytowka.jpg

Zacznijmy od głównej funkcji, jaką powinna spełniać dobrze wykonana wizytówka. Przede wszystkim powinna być skuteczna, ale zanim to nastąpi musimy zaprojektować ją w odpowiedni sposób, co jest nie lada zadaniem przy aktualnych możliwościach. W Internecie możemy znaleźć wiele oryginalnych wizytówek – przeźroczystych, w niestandardowym formacie, kolorowych czy wizytówek z QR kodem, ale czy pomysłowa to znaczy skuteczna?

Kilka najważniejszych aspektów, o których musisz pamiętać!

W trakcie tworzenia wizytówek firmowych trzeba pamiętać o kilku podstawowych rzeczach – rozmiarze, papierze, odpowiedniej czcionce i informacjach, jakie na niej zawierasz. Profesjonalna wizytówka, to taka, która zachowuje standardowy rozmiar 9 x 5 cm, a jej gramatura mieści się w przedziale od 280 do 300 g. Takie wizytówki najłatwiej umieścić w przegródce portfela oraz wizytowniku, co oznacza, że osoba, której podarujesz wizytówkę, będzie miała ją zawsze pod ręką. Niestandardowe rozmiary wizytówek, mimo że mogą być ciekawsze, to również łatwiej je zgubić. Lepiej nie ryzykować i postawić na klasyczny rozmiar! Profesjonalne wizytówki to także odpowiedni wybór koloru czcionki. Najlepiej postawić na elegancką czerń, granat lub ewentualnie biel (pod warunkiem, że wizytówka będzie miała ciemny kolor).

wizytówki

Jak zaopatrzyć miejsce na wizytówce?

Wizytówka firmowa ma służyć do kontaktu osoby, która jest zainteresowana usługami Twojej firmy lub współpracą, nie umieszczaj więc na niej zbędnych informacji. W tym przypadku minimalizm to podstawa. Zawrzyj najważniejsze informacje zaczynając od najważniejszej, która zajmie najwięcej miejsca w porównaniu do pozostałych. W samym centrum umieść imię i nazwisko, poniżej stanowisko, jakie pełnisz, w lewym górnym rogu natomiast zamieść logo firmy bądź jej nazwę, a u dołu dane teleadresowe. Takie rozmieszczenie jest najbardziej standardowym, ale również najbardziej skutecznym.

wizytówki multiloft

Nie popełniaj wizytówkowego faux pas!

Dostałeś kiedyś wizytówkę z ręcznie poprawionymi danymi? Jeśli tak, to przypomnij sobie, co wtedy pomyślałeś o osobie, która Ci ją wręczyła i o firmie, którą prezentuje. Jedno jest pewne – nie były to same superlatywy, a wręcz przeciwnie. Nie popełniaj więc tego błędu i zadbaj o to, aby w razie potrzeby zaktualizować dane na wizytówce, korzystając z usług drukarni. Poprawione dane długopisem nikomu nie kojarzą się dobrze, a co więcej - jako mało profesjonalne. W szczególności, że w drukarni internetowej OpenPrint.pl możesz wydrukować 100 wizytówek za 1 zł!

Wróć do listy artykułów