W jaki sposób drukowanie kalendarzy może korzystnie wpłynąć na marketing firmy?

/blog/image/drukarnia-kalendarzy.png 750 1200 OpenPrint.pl
07 lutego 2022 Autor: Ewelina Górska
w-jaki-sposob-drukowanie-kalendarzy-moze-korzystnie-wplync-na-marketing-firmy.png

Kalendarze firmowe to jedne z najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Nic dziwnego - są to bardzo lubiane przedmioty, które nie tylko budują relację z klientami, ale są też bardzo praktyczne. Pod koniec każdego roku wiele firm decyduje się na złożenie zamówienia w drukarni kalendarzy, przemycając w nich swoje logo lub elementy oferty. Następnie, w formie upominku, obdarowują swoich kontrahentów i pracowników, dzięki czemu mogą stać się ozdobą wielu wnętrz. Jest to najlepszy dowód na to, że drukowanie kalendarzy nadal pozostaje jednym z najlepszych gadżetów i prezentów firmowych.

Drukowanie kalendarzy - czy warto?

Drukowane kalendarze to gadżet, które chętnie kupują wszystkie firmy bez względu na ich wielkość czy branżę. Najważniejsza jest jednak ich jakość oraz estetyczny i oryginalny projekt - tylko wtedy reklama przyniesie zamierzony skutek.

Obecnie wszystko przenosi się do Internetu, również reklamy i przekazy marketingowe. Każdego dnia można napotkać ich setki, co sprawia, że tak naprawdę niewiele z nich zapamiętujemy. Co więcej, kalendarz ma w sobie każdy telefon czy komputer, dlaczego więc to drukowane kalendarze są nadal tak chętnie nabywane? Fizyczny przedmiot, który można dotknąć i zbudować wokół niego odpowiednią narrację, cały czas przyciąga odbiorcę i zdobywa jego uwagę. Oznacza to, że inwestycja w druk kalendarzy jest opłacalna i pozwala na wzmacnianie więzi w relacjach firma - klient.

Wydruk kalendarzy - dobry sposób na marketing w firmie

Dawanie prezentów to bardzo dobry chwyt marketingowy. Otrzymując coś za darmo, osoba obdarowana zaczyna odczuwać pozytywne emocje, tworzy się więź pomiędzy marką a klientem. Ważne, aby upominek był podarowany bezinteresownie - dopiero w długoterminowej relacji ma za zadanie przynieść korzyści.

Drukowane kalendarze to bardzo dobry gadżet na różnego rodzaju targi czy eventy. W ten sposób łatwo można dotrzeć do dużego grona odbiorców, jednocześnie zapadając im w pamięć dzięki małemu prezentowi. Podarek w postaci kalendarza, który prezentuje identyfikację wizualną marki, jest o wiele milej widziany niż inne drobiazgi typu długopisy, ulotki czy cukierki. Wyróżnia go to, iż jest praktyczny i przydatny każdego dnia. Pozostaje z obdarowaną osobą przez cały rok, co jakiś czas przypominając o firmie, która była darczyńcą. Prezent podświadomie utrwala się u odbiorcy, przez co podczas szukania danej usługi lub produktu, oferta właśnie tej firmy przyjdzie na myśl jako pierwsza.

Drukarnia kalendarzy - tania i dobra!

Drukarnia kalendarzy pozwala na łatwe i szybkie zaprojektowanie oraz otrzymanie produktów najwyższej jakości. Kalendarze drukowane mogą występować w różnych formach, dzięki czemu jeszcze lepiej można je dopasować go grupy odbiorców. Wiele więc zależy od tego, jaki klient otrzyma taki upominek i w jaki sposób będzie z niego korzystał.

Najczęściej wybierane są kalendarze trójdzielne oraz inne formy kalendarzy ściennych. Powieszone w biurze przyciągają wzrok nie tylko pracowników ale i osób odwiedzających biuro, co jest dodatkową wartością. Kalendarze trójdzielne swoją popularność zawdzięczają dużej powierzchni reklamowej. Jego funkcje to m.in. zaznaczanie aktualnej daty, pomoc w organizacji czasu, a także wizualne urozmaicanie wystroju wnętrza. Warto więc wykorzystać tę uniwersalność kalendarzy ściennych i zamieścić na nich reklamę swojej firmy. Dużym zainteresowaniem cieszą się także kalendarze biurkowe, które są zdecydowanie mniejsze w swojej formie, jednak są bardzo praktyczne a dodatkowo sprawdzają się na przykład do rozdawania podczas targów. Standardowe kalendarze biurkowe zawierają kalendarium na aktualny miesiąc i przestrzeń do indywidualnego zadruku.

Najbardziej elegancką formą kalendarzy, które towarzyszą podczas spotkań z klientami, są kalendarze książkowe. Nie posiadają one reklamy na okładce, przez co osoby z boku nie dostrzegą w nich reklamy. Ekskluzywna okładka i spersonalizowane wnętrze są jednak charakterystyczne dla prezentów premium, na przykład dla kluczowych klientów. W tym przypadku można modyfikować okładkę, na przykład wytłaczając w niej logo. Kalendarz książkowy może też pełnić funkcję niezbędnego notatnika, książki adresowej i telefonicznej w jednym, dzięki możliwości prowadzenia w nim zapisków oraz wszelkim dodatkowym informacjom, jakie może zawierać. W zależności od potrzeb, można również dobrać kalendarz książkowy w odpowiadającym klientowi formacie – od kieszonkowego B6, przez A5 i B5, po największe – A4. Warto też zwrócić uwagę na układ dni w kalendarzu i wybrać najwygodniejszy dla siebie – dzienny lub tygodniowy.

Nieco mniej popularne, jednak również bardzo praktyczne są kalendarzyki listkowe. Drukowane są przede wszystkim w dużych nakładach, z krótką reklamą. Ich produkcja jest tańsza, dlatego też firmy nie przykładają w tym wypadku aż takiej wagi do grupy ich odbiorców. Są bardzo poręczne i mogą się sprawdzić w naprawdę wielu miejscach. Drukowanie kalendarzy to inwestycja, która będzie przynosić zwrot przez cały kolejny, podczas którego przedmiot ten będzie używany.

Wróć do listy artykułów